Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect i Dandomain shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvordan gør jeg så min dandomain shop kun vises med www. og ikke uden.
Jeg ved der skal laves en 301 redirect, men hvordan gør jeg det i en dandomain shop ??

mvh Tobias

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:41

Hej Tobias,

Du skal ind under "Opsætning"  - "Sprog". Vælg at redigere, gå helt ned i bunden til Domæne- og sprogtilknytning og indtast så dit domæne med www først og uden www. bagefter. Hak fluebenet i "Henvis til" af ud for www - og voila, så er du kørende.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 11:50

Hej Frank!

Tak for dit svar!

Det virker fint i chrome og firefox, men ikke i IE... Hvordan kan det være?
Kan det have noget med cookies - og i såfald, hvordan sletter jeg dem?

mvh Tobias

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 11:54

Hej Tobias,

Prøv at trykke ctrl+F5 for at tvinge siden til at cleare cachen og genloade det hele. Det burde løse problemet.

Men hvis du er i tvivl om, at det er et lokalt problem hos dig, så skriv din adresse uden www i denne header checker. Så skal den nok fortælle dig, om der er omstillet korrekt med en 301.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 11:59

Øh.. Hvad skal jeg kigge efter i den "header checker". Der står "HTTP/1.1 301 Moved Permanently =>", men er det ikke bare fordi den redirecter til /shop/frontpage.html ?

Shoppen hedder Hukommelseskortet.dk - så må folk gerne lige tjekke om det virker ved dem, det vil jeg sætte pris på ;)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 12:06

Jo, det er rigtigt. Du skal indtaste http://hukommelseskortet.dk/shop/frontpage.html i header checkeren for at få besked om, at den redirecter korrekt til www-versionen.

Det gør den - og jeg har også for god ordens skyld tjekket det selv med et par forskellige browsere, og det virker fint.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 12:08

Tusind tak for hjælpen Frank - det har jeg godt nok revet mig selv i håret over et stykke tid ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)