Hvordan gør jeg så min dandomain shop kun vises med www. og ikke uden. Jeg ved der skal laves en 301 redirect, men hvordan gør jeg det i en dandomain shop ??
Du skal ind under "Opsætning" - "Sprog". Vælg at redigere, gå helt ned i bunden til Domæne- og sprogtilknytning og indtast så dit domæne med www først og uden www. bagefter. Hak fluebenet i "Henvis til" af ud for www - og voila, så er du kørende.
Prøv at trykke ctrl+F5 for at tvinge siden til at cleare cachen og genloade det hele. Det burde løse problemet.
Men hvis du er i tvivl om, at det er et lokalt problem hos dig, så skriv din adresse uden www i denne header checker. Så skal den nok fortælle dig, om der er omstillet korrekt med en 301.
Øh.. Hvad skal jeg kigge efter i den "header checker". Der står "HTTP/1.1 301 Moved Permanently =>", men er det ikke bare fordi den redirecter til /shop/frontpage.html ?
Shoppen hedder Hukommelseskortet.dk - så må folk gerne lige tjekke om det virker ved dem, det vil jeg sætte pris på ;)
Jo, det er rigtigt. Du skal indtaste http://hukommelseskortet.dk/shop/frontpage.html i header checkeren for at få besked om, at den redirecter korrekt til www-versionen.
Det gør den - og jeg har også for god ordens skyld tjekket det selv med et par forskellige browsere, og det virker fint.