Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne skrive en bog, Hjææææææææææælp!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos

Jeg har planer om at skrive en bog indenfor emnet "virksomhedskultur". Da det er min første bog, har jeg følgende spørgsmål:

Skal man have tilladelse af kilderne inden man bruger dem i bogen, eller er det nok at skrive dem i kildelisten bagerst i bogen?

Er det bedst at henvende sig til et forlag allerede inden man skriver bogen, eller vil man typisk vente til man er et stykke inde i processen?

Hvordan laver man rent økonomisk en aftale med et forlag?

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Succes-kultur.dk

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:43

Nu er det typisk den grafiske side af den process jeg har med at gøre, men jeg har da lavet redaktørarbejde på magasiner og aviser så lidt har man jo lært: ;)

Man må citere uden tilladelse, men hvis du skal bruge reelle informationer skal du søge tilladelse fra de enkelte kilder - under alle omstændigheder skader det jo aldrig at tale med folk, du kan være heldig at de hjælper dig mere end du troede og du får måske lidt netværk ud af det også :)

Vedr. henvendelse til forlag så vil jeg nok lave et godt oprids af hvad bogen skal indeholde, evt. skrive et afsnit så der er noget at se, og så de kan vurdere om de kan lide din stil osv.

Rent økonomisk kan der være mange måder at løse opgaverne på, men som ny forfatter står man jo typisk dårligt med mindre man er kendt på anden vis. Det er ikke unormalt at forfatteren får 10% af salgsprisen.

Der er et forum herinde du også kan hoppe med i http://www.amino.dk/groups/bger_og_forlag/default.aspx 

mvh
Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 17:59

Hej Jesper

Tak for et inspirerende og fyldestgørende svar, allerede nu synes jeg, at jeg står langt bedre rustet til den udfordring det er at skrive en bog.

Endnu engang tak.

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)