Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adskille søgeord i URL?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

På min shop adskilles søgeord i URL med +'er...

F.eks. .dk/flotte+kopper

Er det skidt? Jeg mener nemlig at have læst at søgeord skal adskilles med bindestreg.

vh

Joan

Tilmeldt 10. Feb 10
Skrevet kl. 15:35

Er der virkelig ikke nogen SEO eksperter, der kan svare på mit spørgsmål??Tongue Tied I plejer ellers at være ret hurtige til at svareStick out tongue

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:45

Hej Joan,

Du skal nok regne med, at de fleste af SEO eksperterne, som så mange andre, arbejder på denne tid af døgnet (også).
At forvente et svar på dit spørgsmål indenfor et par timer, er måske en anelse for optimistisk. Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Feb 10
Skrevet kl. 15:50

Så venter jeg da bareSmile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:59

Joan Smith:

Så venter jeg da bareSmile

Imens du venter kan du jo søge lidt i de gamle tråde, jeg tror din problemstilling hat været oppe og vende før. Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Feb 10
Skrevet kl. 18:46

Har prøvet at søge forgæves. Har du et link?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:49

Såvidt jeg husker fra søgemaskiners retningslinier, så er "+" et godkendt adskillelsestegn i url'en til opdeling af ord.

Dog anses bindestreg "-" at være det bedste at anvende, da det er defacto standarden, og ligeledes er dette tegn som rent teknisk fx også er godkendt i domænenavne m.v.

Jeg mindes at rækkefølgen er således (med den bedste adskiller først):
1. "-"
2. "_"
3. "+"

Om der så kan mærkes nogen decideret forskel i ranking / placering i søgemaskinerne i forhold til om man har valgt at bruge et plus, underscore eller bindestreg ved jeg ikke. Der må vi have SEO-eksperterne på banen. Men jeg tvivler på at forskellen er markant, sålænge man bruger et adskille-tegn som er velset, hvilket "+" er. 

Hvis de antagelser jeg kommer med er korrekte, og din shop allerede baserer sig på +, dvs. at du allerede har en hel masse links indekseret i søgemaskinerne, og interne og eksterne links til disse adresser, så vil jeg ikke anbefale et skift, da fordelen kontra besvær og ulemper ved at skifte, vil vægte til fordel for at du beholder det eksisterende.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:58

Lars Meyer:

Om der så kan mærkes nogen decideret forskel i ranking / placering i søgemaskinerne i forhold til om man har valgt at bruge et plus, underscore eller bindestreg ved jeg ikke. Der må vi have SEO-eksperterne på banen. Men jeg tvivler på at forskellen er markant, sålænge man bruger et adskille-tegn som er velset, hvilket "+" er. 

Jeg testede på et tidspunkt bindestreg vs. underscore set med SEO-briller. Og konklusionen var klart og entydigt at man skal bruge bindestreger.

Til gengæld har jeg ikke fået testet + som separator endnu, selvom jeg for snart længe siden lovede en flink læser af min blog at gøre det. Det står fortsat på to-do-listen, så jeg skal nok melde tilbage, hvis/når jeg engang får det afprøvet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)