Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Point Shop!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello guys!
Har fået et rigtig godt tilbud på en point shop, men inden jeg vil købe den og kaste mig ud i point branchen.
Ville jeg høre kloge hoveder om  hvordan man får fat i de produkter som kunder nu kan få ved at optjene point.

Altså er det nogle produkter jeg selv skal købe osv?

Nu hvor jeg har jer her,
Er det en god idé at starte sådan en side?
Hvilke omkostninger kan der være?
Hvordan ville man kunne markedsføre sig, så man skildte sig ud fra de andre point shops?

På  forhånd tak! Og god sommerdag, hvis i fra nordjylland ;-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

point shops er der rigtige mange af i DK, hvis du har noget unikt tror jeg godt at det kan fungere, men ellers bliver det nok svært.

Jeg vil tror at du kan lave nogle dropshipping aftaler med forskellige firmaer, hvis ikke så må du ud og købe det selv.

Men heller ikke god sommerdag til dig da jeg bor i London Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

point shops er der rigtige mange af i DK, hvis du har noget unikt tror jeg godt at det kan fungere, men ellers bliver det nok svært.

Jeg vil tror at du kan lave nogle dropshipping aftaler med forskellige firmaer, hvis ikke så må du ud og købe det selv.

Men heller ikke god sommerdag til dig da jeg bor i London Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var nemlig også det jeg tænkte, ellers skulle jeg have kassen og lave markedsføring for alle pengene :-D hehe.. Men jeg må lige tænke den igennem, men på den anden side er det heller ikke meget jeg mister hvis det nu skulle gå galt :-).

Men tak for svaret, :-)..

London, the place to be ;-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rami.

Spændende med en pointshop. Men en opstart er nok altid svær.

Jeg har en bekendt som har startet et site over hårfrisører i Kbh. som står i nogenlunde samme situation. Deres kundegruppe er frisørsalonerne, som det er meningen skal betale for at være på sitet, men inden de har nogle forbrugere (dem som går ind på sitet for at tjekke frisørerne ud), vil salonerne ikke betale penge.

Jeg kan tænke mig at du har samme problemstilling. Du kan få svært ved at skaffe de virkelig fede præmier gratis/meget billigt fra firmaerne. Så hvis du vil have sådan nogle fede gevinster til dine brugere (hvilket du selvfølgelig vil, for så bliver de mere aktive og loyale), må du nok punge ud. Evt. kan du tilbyde lidt reklameplads.

Lyder spændende, send gerne et link, når du er oppe at kører med sitet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop der problemet ligger :-)

Men ja, kunne være en idé lige at købe et billigt fladskærm eller 2 og så kører med dem som kampagner i starten. Det vil nok skulle trække nogle til, forhåbenligt.

Det skal jeg gøre, og tak  :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rami Najmi:

Det er netop der problemet ligger :-)

Men ja, kunne være en idé lige at købe et billigt fladskærm eller 2 og så kører med dem som kampagner i starten. Det vil nok skulle trække nogle til, forhåbenligt.

Det skal jeg gøre, og tak  :-)

Jeg tror ikke det vil lokke særlig mange til med en fladskærm. Der er tusindvis af konkurrencer på nettet, og rigtig mange af dem kan du vinde fladskærme. Folk begynder at blive blinde overfor det, og værdien af sådan en konkurrence bliver mindre og mindre.

Jeg har drevet, solgt og handlet en masse pointsites og kan hjælpe dig godt på vej. Det er jo i princippet lige meget hvad produktet koster dig, det er jo prisen som du tager fra brugeren som du bare skal særge for er højt nok til at generer en indtægt. Det er dog klart at det er  sjovest for dig hvis du kan få det billigt :)

Send mig evt. en mail til casperblom at live.dk, hvis jeg skal komme med nogle konkrete råd om det som I er ved at købe :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vælge en model hvor du slet ikke sender brugerne de produkter, de bestiller for deres point. Ideen i det koncept er, at du slet og ret malker brugerne. Du får dem til at udfylde en masse spørgeskemaer og prakker dem andet gøgl på, og når de så skal have deres belønning, så finder du på undskyldninger med, at produkterne er i restordre. Du kan jo være ligeglad, du har tjent dine penge. Det lyder måske underligt, men som du kan se, så virker konceptet.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se pointen med det. Men kunne nu aldrig finde på at komme med undskyldninger osv. Hader selv folk der går sådan noget.

Men ja i princippet "malker" man folk, og derfor mener jeg så også de SKAL have den gevinst som de nu har været i lodtrækning om eller hvad man nu finder på.

Så hellere undværre millionerne, og have et rent navn og ren samvittighed :-)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@BZR: Uden at kaste mig ud i en stor diskussion om hvor mange af vores brugere der er sure (vi har over 150.000 ialt på vores pointsider), så kan jeg afsløre, at vi har sendt lige præcist 5.152 pakker i 2009. Samtidig har vi afvist 1.912 bestillinger pga. snyd. Som regel ved folk det godt selv - men nogle mennesker vil ikke acceptere, at det nok er lidt lakrids når man har fået point for feks flere mobiltelefon-bestillinger, magasiner.

Derudover har vi hos nogle af vores annoncører (først sidst på året) fået adgang til at se, hvad folk taster i felterne, når de tilmelder sig. Herefter er vores rate for antallet af snydere steget vanvittigt!

Når det er sagt, så vil jeg også gerne indrømme, at siderne er lukket ned nu. Nu kan jeg se, at der stadig ligger reklamer på  GratisSnoller, - det tager jeg hånd om nu - men på alle vores andre sider har der ikke været nogle aktive reklamer i flere måneder. Det har kun været muligt at bestille varer, for de point man allerede HAR optjent.

Det skyldes, at vi lukker ned for aktiviteterne med pointsider, da det simpelthen ikke er lønsomt længere. Og fred være med det - for det siger jo sig selv, at når brugerne bliver belønnet for at købe et tilbud, så er de som regel alligevel ikke interesseret i at være kunder hos annoncøren - og så har det jo ikke værdi for annoncøren.

Mit råd til trådstarter er derfor: Lav noget andet, mere reel forretning. Det er ikke holdbart, når man ikke kan levere kvalitet til sine kunder (annoncørene).

Ps. Det er også meget sjovere. Smile 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)