Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst på link

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg indsætter et link på min side, er der en rubrik hvor jeg kan skrive en tekst på linket, som kun kan ses når man køre musen over. Hvad skal jeg skrive i denne rubrik?

Jeg har feks. et link på min side, hvor der står..."Se vores priser her" linket har jeg bare kaldt "priser" er dette den rigtige måde at gøre det på, og hvad i forhold til søgemaskinerne? Jeg ved de læser teksten på linket, altså"Se vores priser her" men læser de også den tekst jeg har kalt linket altså "priser"?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:27

Hej Jakob,

Den tekst kaldes "title attribute" og har ikke nogen målbar værdi i forhold til søgemaskinerne. Det var i hvert fald konklusionen på min egen lille test af title attributes. Den skal du altså kun bruge, hvis du synes, at det giver nogen værdi for dine besøgende at kunne læse mere om, hvad linket fører til.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:03

Frank Hellerup Madsen:

Hej Jakob,

Den tekst kaldes "title attribute" og har ikke nogen målbar værdi i forhold til søgemaskinerne. Det var i hvert fald konklusionen på min egen lille test af title attributes. Den skal du altså kun bruge, hvis du synes, at det giver nogen værdi for dine besøgende at kunne læse mere om, hvad linket fører til.

Har den heller ingen værdi hvis det er billeder du linker fra?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:34

Nicolaj:

Har den heller ingen værdi hvis det er billeder du linker fra?

Hej Nicolaj,

Det testede jeg faktisk ikke. Jeg testede for title på links og for title for billeder på siderne. Jeg testede ikke en title på et billede, der bliver linket fra. Men i og med, at den ingen værdi havde på links og ingen værdi havde på billeder, kan jeg ikke forestille mig, at den pludselig skulle få værdi bare fordi det er et billede, der linkes fra.

Men husk endelig at bruge alt-teksten på billeder - især når der linkes fra dem. Alt-teksten træder så at sige i stedet for ankerteksten på et normalt tekstlink.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)