Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket mail program synes I er bedst?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. 

Jeg havde lavet en tråd hvori jeg spurgte hvordan man skiftede mellem 2 forskellige accounts i Outlook.
Jeg synes ikke rigtigt at det fungerer ordenligt med Outlook, da man skal skifte imellem dem hele tiden.

Hvilket mail system vil I anbefale og hvorfor?

Med venlig hilsen

Sasa Kovacevic 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 21:05

Hej Sasa.

Jeg bruger selv Windows Live Mail, og det har jeg gjort i snart 3 år, det fungerer skide godt!

Nemt at gå til, du kan indsætte automatisk signatur, have mange emails tilføjet, og så er det nemt at navigere rundt i :-)

Kan klart anbefales herfra! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:12

Sasa Kovacevic:

Det kommer jo helt an på, hvad man har behov for og hvilken postserver, man primært benytter.

Microsoft Outlook
Microsoft har integration mellem deres Exchange-server og Outlook-klienter, som mange sætter pris på. Jeg vil dog hverken anbefale eller fraråde Outlook, da mit kendskab til den er meget begrænset.

Hvis man er mere uafhængig eller blot skal benytte postklienten til at håndtere post og eventuelt indlæg på nyhedsgrupper, så er der rigtig mange at vælge imellem, som hver især har deres fordele - og ulemper.

Mozilla Thunderbird
I dag benytter jeg selv Thunderbird mest, da man let kan hente udvidelser til mange ting - eksempelvis er jeg meget glad for udvidelsen Mail Redirect, hvor man kan bounce en mail, hvilket betyder, at mailen videresendes til en anden adresse, som den er - ikke noget med Fw: i emnefeltet eller andet.

På den måde kan medarbejdere sende mails videre til andre medarbejdere, som så kan svare på dem direkte - meget mere professionelt end med Re: Fw: i emnefeltet og teksten bære tydeligt præg af at det er videresendt.

Thunderbird kan fås til de fleste styresystemer.

Kmail
En anden yngling er Kmail, som er en del at KDE-brugergrænsefladen og dens integrerede informationsværktøj Kontact til Linux. Her kan man - lige som ved citering her på Amino - markere den tekst, man vil svare på i en mail og når man svarer, så er det kun den tekst der kommer med.

Desuden er Kmail rigtig god til håndtering af tråde ved læsning af nyhedsgrupper, hvor der for hver citering kan angives en tekstfarve. Eksempelvis den der svarer sidst er sort (mest fremhævet), den der svares er mørkegrå, og næste niveau grå og fjerde niveau lysegrå - så kan man se, på hvilket niveau, der svares på - og de svageste er så længst tilbage.

Pine (nu Alpine)
Den mest effektive, jeg har arbejdet med er Pine i en tekstkonsol. Er helt klart de andre overlegne i hastighed, men nok mest for nørder. Jo jeg har været systemadministrator på Linux-servere Geeked

Den videre udvikling af Pine er stoppet - eller måske rettere flytter over i projektet Alpine.

Webmail/SquirrelMail
Den sidste jeg vil nævne er SquirrelMail, som er en webmail. Og det er jo rart at have adgang til sin mail, når man ikke lige har bærbare med. Men de fleste udbydere af elektroniske postkasser, giver også mulighed for adgang via en webmail.

Dog er det mest effektivt de steder, hvor ens postkasse kan tilgås via IMAP, så man har mulighed for at gemme sine breve i mapper, som ligger på serveren i stedet for på ens egen maskine, hvor man normalt ikke har tilgang til udefra via internettet.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:23

Hej, 

Jeg har brugt og bruger stadig http://www.opera.com/mail/ med stor glæde. Det er nemt at opsætte flere forskellige kontoer og endnu nemmere at installere det. 

Derudover er det en browser(en hurtig en af slagsen) og så er der en del andre funktioner også...

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 13:35

Det er ikke nødvendigt at skifte profil i Outlook for at skifte konti (kun hvis du har mere end én Exchange-konto).

Jeg har en Exchangekonto, 2 hotmail og 3 gmail i min Outlook og det er ret perfekt. Disse er alle oprettet med den samme Outlook profil, så man skal ikke genstarte Outlook for at skifte. Jeg er personligt meget begejstret for Outlook, men primært i forbindelse med en Exchange server, da jeg bruger min Exchange konto som generel container for alle mine mails.

Dbh. Aleksander

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:21

Tak allesammen!

Frederik, hvordan skifter du så imellem dine accounts?

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:22

Aleksander:

Det er ikke nødvendigt at skifte profil i Outlook for at skifte konti (kun hvis du har mere end én Exchange-konto).

Jeg mener Aleksander!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:21

Sasa Kovacevic:

Outlook 2010 Beta

Alt er mere nice. Inbox'es fra mine konti øverst fordi jeg har markeret dem som favoritter. Håndterer tråde på en god måde. Hurtig at søge i.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:01

Sasa Kovacevic:

Tak allesammen!

Du opretter alle dine konti der ind i konto-manageren, og så laver du nogen mapper/arkiver til hver enkelt konto, hvorefter du opsætter nogen regler/rules som sørger for at dine emails ryger i den ønskede mappe. Reglerne kan iøvrigt også bruges til anden posthåndtering, fx til at smide alle emails fra amino i en bestemt mappe :)

Jeg kører selv med outlook og har 14 email adresser tilkoblet uden problemer. (og vi snakker vel at mærke ikke outlook express her, men outlook den fulde udgave).

Når du reply'er på en mail vælger den selv den konto der er sendt til, og når du vil skrive en ny email, kan du via en dropdown-liste vælge hvilken email der skal afsendes fra.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:06

Lars Meyer:

Sasa Kovacevic:

Tak allesammen!

Du opretter alle dine konti der ind i konto-manageren, og så laver du nogen mapper/arkiver til hver enkelt konto, hvorefter du opsætter nogen regler/rules som sørger for at dine emails ryger i den ønskede mappe. Reglerne kan iøvrigt også bruges til anden posthåndtering, fx til at smide alle emails fra amino i en bestemt mappe :)

Jeg kører selv med outlook og har 14 email adresser tilkoblet uden problemer. (og vi snakker vel at mærke ikke outlook express her, men outlook den fulde udgave).

Når du reply'er på en mail vælger den selv den konto der er sendt til, og når du vil skrive en ny email, kan du via en dropdown-liste vælge hvilken email der skal afsendes fra.

Enig, men bare en ekstra kommentar:

Når man opretter ekstra konto i konto-manageren, så oprettes der automatisk mapper i Outlook, heriblandt en inbox-mappe pr. konto, som nye mails (naturligvis) automatisk havner i. Du behøver kun regler, hvis du vil forfine dit system yderligere. Jeg kører Outlook 2007, og der kan man også markere alle (fx.) inbox mapper som favoritter, så de bliver samlet i en liste og meget nemt kan tilgås.

Igen, så synes jeg, at Outlook spiller bedst med en Exchange, da fx. wireless mobil sync kan sættes op på få minutter, inklusiv adressebogen og kalender.

Dbh. Aleksander

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)