Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kantine og skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Det følgende er blot til orientering. Uden at have deltaget heri, har jeg mange gange overværet diskussioner om, hvorvidt medarbejdere er skattepligtige af fordelen af, at kantinemad sælges særligt billigt.

SKAT har nu udsendt et styresignal, der fastsætter vejledende værdier: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1880571&vId=0

Go' læselyst.

Vh
Lars

PS. For de nørdede med lige så plat en humor som jeg, kan jeg fortælle, at Skatterådet anser frimenighedspræsters ydelser for momsfrie idet de anses som almentnyttige.

Til gengæld har Landsskatteretten fastslået, at personlig clairvoyance er momspligtig idet det ikke kan sidestilles med behandling

Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34

Det kunne være at nogle af dem ,som arbejder med clairvoyance skulle kalde kundekredsen for en menighed fremover?Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Hej Lars

Var det også den kendelse, som sagde at platforms clairvoyance er momsfritagetWhisper

Det var bare lige til dem, der måtte have brug for den oplysning.

Hilsen

PS. Har iøvrigt en kunde, som er 100% momsfri indenfor områdetSurprise

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26

Tonny Skov Pedersen:
Var det også den kendelse, som sagde at platforms clairvoyance er momsfritaget

Jepper - begrundelsen står der ikke. Skal jeg være ærlig, så tror jeg man har anset det for kunstnerisk virksomhed.

Som en ekstraoplysning kan jeg tilføje, at spøgelsesforløsning er momspligtigt.

Vh
Lars

PS. Pas lige på med dit PS. Nu kendelsen er offentliggjort er det samtidigt en præcisering af praksis som også gælder for din kunde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Lars Gosvig:

Tonny Skov Pedersen:
Var det også den kendelse, som sagde at platforms clairvoyance er momsfritaget

Jepper - begrundelsen står der ikke. Skal jeg være ærlig, så tror jeg man har anset det for kunstnerisk virksomhed.

Som en ekstraoplysning kan jeg tilføje, at spøgelsesforløsning er momspligtigt.

Vh
Lars

PS. Pas lige på med dit PS. Nu kendelsen er offentliggjort er det samtidigt en præcisering af praksis som også gælder for din kunde.

Hej igen

Nej ikke helt, idet hun samtidig er "Healer", zoneterapeut, så vi har for mange år siden (1993) fået SKAT's godkendelse.

Så bliver denne nu ændret, sker det alt andet lige kun fremad. Yes

Men ellers mange tak for "hintet"Big Smile

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Lars Gosvig:

For de nørdede med lige så plat en humor som jeg, kan jeg fortælle, at Skatterådet anser frimenighedspræsters ydelser for momsfrie idet de anses som almentnyttige.

Til gengæld har Landsskatteretten fastslået, at personlig clairvoyance er momspligtig idet det ikke kan sidestilles med behandling

Hej Lars

Som følge af de seneste Landsskatteretskendelser, så har SKAT udsendt nyt styresignal for sundhedsydelser

http://www.amino.dk/forums/AddPost.aspx?ReplyToPostID=530451&Quote=False, så kan vi "nørde" lidt videre, andre er selvfølgelig også velkommen til at deltage.

Nerd

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03

Nu er det jo så at jeg skal tilbyde Amino-folket rabat på MomsMail og SkatteMail - I kan jo prøve det af, hvis I har lyst. Vi giver altid 4 ugers prøveabonnement. Jeg vil da godt smide 25% rabat på bordet, hvis nogen er interesserede.

Vh
Lars

PS. Nå jo, adresserne www.momsmail.dk og www.skattemail.dk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)