Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af mit website

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Ak ja så skete det igen. En virksomhed har kopieret vores site. Kopien består af fuld tekst og opstilling heraf, samt gengivelse af et billede vi har købt rettigheder til.

Efter henvendelse til ejeren af websitet, kan jeg konstatere at vedkommende ikke ønsker at efterkomme vores anmodning om fjernelse af materialet.

Han har en særdeles interessant tilgang til kopiering af ophavsretsligt beskyttet materiale. Han skriver:

"Normalt bliver man smigret af at andre bruger syntes godt om ens informationer på nettet men det kommer vel an på hvilken størrelse man bruger i sko…

Internettet er et sted hvor oplysninger deles og jeg går ud fra at det er derfor du lægger oplysningerne ud på nettet."

Om det komme an på mit skonummer ved jeg nu ikke, hvad synes du? Og kender du en advokat med speciale i "internet-ret"?

ORIGINAL: http://www.eltjek.net/lovpligtige-eleftersyn-i-forsamlingslokaler.html

KOPI:http://www.elsupport.dk/?pid=51&sub=80&sub2=30

Hilsner Smalle

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:47

.... ud over det faktum at siden er kopieret o.s.v. så kan i nu også løbe ind i et problem med søgemaskinerne, når den samme tekst står flere stederpå nettet. Så det er bare med at køre sagen ASAP.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49

Jeg kan anbefale Advokatfirmaet Otello - www.otello.dk. De er godtnok hjemmehørende i Herning og Århus, men deres speciale er rettighedsbeskyttelse.

Det er mest fair at sige, at jeg samarbejder med dem - men ikke har nogen interesse i deres virksomhed og heller ikke opnår provision eller lignende af at nævne dem.

Vh
Lars

Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 07:53

Hej Casper

Tak for input. Der er nok ingen der ønsker deres arbejde ødelagt af andre - god pointe.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:54

"Om det komme an på mit skonummer ved jeg nu ikke, hvad synes du? "

Jeg har ikke forstand på det dersens  jura. Men. - Det er simpelthen for frækt.

Af det  jeg har set,  så er de  jo nærmest  identiske.

Jeg kunne få lyst til at slå en "romer" ud af hans snørresko, hvis det var mit site.  (når vi nu taler om fodtøj)

Mvh.

Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Fra  SponsorCar A/S Skrevet kl. 07:54

Hej Smalle,

Først vil jeg sige at det er en flot side du har lavet!

Jeg kan godt forstå du er frustreret.

Hvis det billed du har lagt op er et billed som flere kan købe rettighed, er det et spørgsmål om han også har købt rettigheden til billedet, og da det er et billed som er købt er det formentlig dem som du har købt billedet af som skal bede ham fjerne billedet såfremt han ikke har købt rettigheden. Kontakt evt dem du har købt billedet af og lad det være op til dem hvad næste skridt vedr billedet er.

Teksten derimod, du har jo i bunden sat dit copyright mærke, så jeg er slet ikke i tvivl om at du kan få rettens ord for at han skal ændre sin side, specielt hvis det er en unik tekst som du selv har skrevet.

Hvis jeg var dig ville jeg derfor kontakte din advokat og bede om ham om at skrive til personen.
Selvfølgelig skal du også gøre op med dig selv hvor meget business som du føler du mister ved at han har kopieret din side, i forhold til hvor meget økonomi du vil bruge på at han ikke kan benytte sig af den tekst som du laver.

Håber ovenstående kan være til hjælp for dig.

Med venlig hilsen
Johnny Magnussen

Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 07:55

Hej Lars

Super 1000-tak. Helt ok med samarbejdet - og anbefalingen. Jeg kigger på det.

Andre der har alternativer - i det sjællandske?

Med venlig hilsen

Lasse Hvidbjerg
El-konsulent / Indehaver 
 www.eltjek.net
Eltjek
.net - vi sætter pris på fejl

Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 07:58

Hej Johnny

Ja du har ret i at man skal opveje indtægt med omkostninger. Men som Casper tidligere skriver kan det jo have konsekvens for min placering hos søgemaskinerne. Pt. ligger jeg nr. 1 på de fleste relaterede søgeord.

Er der nogen der har erfaringer fra egne sager, med hensyn til økonomi og udfald?

Lasse Hvidbjerg
El-konsulent / Indehaver 
www.eltjek.net
Eltjek
.net - vi sætter pris på fejl

Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 24
Fra  SponsorCar A/S Skrevet kl. 08:27

Hej Lasse,

Nej jeg har ikke selv erfaring fra en lign. sag.

Det er dog min opfattelse at Google godt ved at du har lagt den orginale tekst op og hans er en kopi så jeg tror ikke du behøver at frygte din placering i forhold til hans men måske nogle CEO eksperter ved mere om dette.

En anden mulighed er at du holder løbende øje med din google placering i forhold til hans, tager nogle screendumps til din dokumentation og har det en negativ effekt så har du/din advokat en bedre sag.

Ellers ville jeg nok som andre skriver bruge de ca. 2 - 4.000 kr. det kan koste at få en advokat til at skrive et brev til modparten med info om at i kræver at han som minimum laver sin egen unikke tekst, og se om det ikke giver det ønskede resultat.

Mvh,
Johnny

Tilmeldt 22. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:42

Det er surt når dovne og fantasiløse mennesker blot kopierer fra internettet.

Selvfølgelig lægger man sit materiale på nettet, for at det skal blive set, men man laver jo ikke tekster, grafik etc. for at det skal bruges frit.

Vi har været nødt til at lukke for højreklik på vores side, for at undgå tyveri af vores materiale. Jeg ved godt, at man bare kan markere tekst og bruge tastaturgenvej til at kopiere det markerede, men som oftest bruger vi almindelige computerbrugere musetasterne, og så får man hos os smidt en popup i synet med besked om, at teksten er beskyttet af loven om copyright, samt en besked om, at vi ikke sidder i timevis hver uge og skriver tekster, for at det skal stjæles fra os. Vi har et online-magasin.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)