|
Jeg har en lejlighed som jeg lejer ud under virksomhedsordningen. Den genererer et lille overskud. Væsentligste udgift er renter. Herudover har jeg også et huslån i det hus jeg bor i. Spørgsmålet er nu: Er det en god ide at optage ekstra lån i lejligheden (hvor der er 100% rentefradrag under virksomhedsordningen) og bruge de penge til at betale af på huslånet? Hvad sker der hvis lejligheden giver underskud, hvor figurerer det underskud så på selvangivelsen (er der forskel på dette underskud og det nuværende rentefradrag)? Er der andet man skal være opmærksom på? Skal man f.eks. betale skat af de penge man låner når de trækkes ud af selskabet? Mvh Tue |
Du skulle måske overveje kapitalafkastordningen i stedet. Jeg kan dårligt forestille mig at du opsparer overskud m.v. i virksomhedsordningen når du kun har et mindre overskud af udlejningen.
Dato: 05-11-2006 15:19:01 Forfatter:tls Hej
Jeg har en lejlighed som jeg lejer ud under virksomhedsordningen.
Den genererer et lille overskud. Væsentligste udgift er renter.
Herudover har jeg også et huslån i det hus jeg bor i.
Spørgsmålet er nu: Er det en god ide at optage ekstra lån i lejligheden (hvor der er 100% rentefradrag under virksomhedsordningen) og bruge de penge til at betale af på huslånet?
Hvad sker der hvis lejligheden giver underskud, hvor figurerer det underskud så på selvangivelsen (er der forskel på dette underskud og det nuværende rentefradrag)?
Er der andet man skal være opmærksom på? Skal man f.eks. betale skat af de penge man låner når de trækkes ud af selskabet?
Mvh
Tue
Bliv gratis medlem