Hej jeg har købt programmet C5 med tillægspakke af firmaet IT effekt. Jeg kommer i dialog med min revisor og andre iværksætter venner som anbefaler at bruge et andet program af forskellige årsager. Jeg retter henvendelse igen over mail og får dette svar: Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Hej Morten,
Som nævnt over telefonen, så har vi ikke mulighed for at få krediteret en bestillingsvare hos Microsoft.
Oprettelse af en Ny C5 licens i dit firmanavn er en bestillingsvare og er derfor unik. Denne kan derfor ikke videresælges.
Vi har derfor ikke mulighed for at få krediteret din ordre.
Jeg har vedhæftet den oprindelige e-mail fra Microsoft, som indeholder kodefilen til din C5, hvis du endnu ikke har modtaget denne. Vi har ligeledes tidligere fremsendt link til download af C5 2010 programmel.
Jeg har samtidig vedhæftet en opsigelsesblanket af abonnement som du bør returnere. Ellers vil du modtage en regning for opdateringsabonnement om ca. 1 års tid.
Mit spørgsmål går så på om dette kan være rigtigt og om jeg virkelig ikke kan få mine penge retur?
mvh |
Hej
Desværre tror jeg løbet er kørt Da der er tale om en bestillingsvare og endda en unik vare jvf. licens m.v., så er købelovens bestemmelser om fortrydelsesret ikke gældende.
Men få stoppet opdateringsabonnementet, da det hurtigt koster det samme som hele programmet. Programmet fungerer iøvrigt fint uden opdateringer. Jeg har selv en gammel Concorde C5 uden opdatering fra midt i '90erne, som stadig fungerer fint, og kan udveksle filer med nyere versioner.
Hilsen