Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af C5

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  DK Rejs aps. Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har købt programmet C5 med tillægspakke af firmaet IT effekt. Jeg kommer i dialog med min revisor og andre iværksætter venner som anbefaler at bruge et andet program af forskellige årsager.

Det er dog ikke sagens kerne. Jeg har på dette tidspunkt endnu ikke modtaget C5 fra sælgeren, og derfor skriver jeg at jeg gerne vil afbestille købet. Jeg får et dog et opkald at jeg ikke kan få pengene tilbage da det er en bestillingsvare og derfor Unik..

Jeg retter henvendelse igen over mail og får dette svar:

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Morten,

Som nævnt over telefonen, så har vi ikke mulighed for at få krediteret en bestillingsvare hos Microsoft.

Oprettelse af en Ny C5 licens i dit firmanavn er en bestillingsvare og er derfor unik. Denne kan derfor ikke videresælges.

Vi har derfor ikke mulighed for at få krediteret din ordre.

Jeg har vedhæftet den oprindelige e-mail fra Microsoft, som indeholder kodefilen til din C5, hvis du endnu ikke har modtaget denne. Vi har ligeledes tidligere fremsendt link til download af C5 2010 programmel.

Jeg har samtidig vedhæftet en opsigelsesblanket af abonnement som du bør returnere. Ellers vil du modtage en regning for opdateringsabonnement om ca. 1 års tid.

Mit spørgsmål går så på om dette kan være rigtigt og om jeg virkelig ikke kan få mine penge retur?

mvh
Morten Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Hej

Desværre tror jeg løbet er kørtSad Da der er tale om en bestillingsvare og endda en unik vare jvf. licens m.v., så er købelovens bestemmelser om fortrydelsesret ikke gældende.

Men få stoppet opdateringsabonnementet, da det hurtigt koster det samme som hele programmet. Programmet fungerer iøvrigt fint uden opdateringer. Jeg har selv en gammel Concorde C5 uden opdatering fra midt i '90erne, som stadig fungerer fint, og kan udveksle filer med nyere versioner.

Hilsen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:42

Af skade bliver man klog, men sjældent rig...

Det er altid en god idé at sætte sig ind i, hvilke betingelser der er forbundet med bestilling af et produkt.

I det her tilfælde er det producenten (Microsoft), som har denne aftale med leverandøren, som er ufravigelig (medmindre andre har kendskab til det modsatte) - og leverandøren er nødsaget til at sende den videre til dig - medmindre de selv skal bære hele tabet - også betaling for efterfølgende opdateringer.

Det samme gælder ved hardwareleverancer med Microsofts styresystemer før Windows 7, hvor der i slutbrugerlicensen (EULA'en) var tilbud om, at man kunne få refunderet pengene for styresystemet hos leverandøren, hvis man ikke skulle bruge systemet. Det er der mange eksempler på, at leverandøren ikke vil efterkomme - en af dem er på vej gennem retten med Lenovo som leverandør og en af hovedudviklerne bag styresystemet FreeBSD Poul-Henning Kamp som sagsøger.

Følg sagen på Poul-Henning Kamps side Kamp Mod Microsoftskatten.

Jeg mener ikke kun, det er dig, som slutkunde, der har et problem med disse aftaler, leverandørerne bør også sætte sig ind i, hvilke byrder de pålægger sig selv og deres kunder ved at acceptere sådanne aftaler - men de har nok ikke noget valg, hvis de vil være leverandører.

I slutbrugerlicensen for hardware leveret med Microsoft Windows 7, står der, at det ikke er muligt at få refusion. Spørgsmålet er så, om det er lovligt at levere en samlet pakke (hardware og software), hvor det ikke er muligt at få de enkelte dele for sig.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:53

Claus Agerskov/SALDI:

Jeg mener ikke kun, det er dig, som slutkunde, der har et problem med disse aftaler, leverandørerne bør også sætte sig ind i, hvilke byrder de pålægger sig selv og deres kunder ved at acceptere sådanne aftaler - men de har nok ikke noget valg, hvis de vil være leverandører.

Det er jo naturligvis en holdning men jeg syntes du få blandet lidt opensource religion  ind i denne tråd.

Hvis en kunde bestiller en licens som dannes udfra virksomhedes navn og under de betingelser der nu en gang er - ja så hænger man jo på den.

Når det så er sagt så vil jeg endda som 'gammel' C5 programmør give mange ret i at C5 er for tung for de små virksomheder som er langt bedre tjent med en online version som Economic,

Men skulle trådstarter du alligevel vælge at starte med sin C5 så vil jeg gerne tilbyde lidt gratis start hjælp.
Du kan bare kontakte mig.

Hej fra Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Kaffe & Co:

Men skulle trådstarter du alligevel vælge at starte med sin C5 så vil jeg gerne tilbyde lidt gratis start hjælp.
Du kan bare kontakte mig.

Hej fra Søren

Hej

Ja, vi er stadig en del som bruger, og har brugt C5, så spørg endelig.

Hilsen

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:10

Tonny Skov Pedersen:

Hej Tonny der er trols alt sket en del siden 90'erne  hvor du stoppede dit opdateringsabonnement :-D

Men dejligt at se velvillighed på C5'en også

Hej fra Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17

Kaffe & Co:

Tonny Skov Pedersen:

Hej Tonny der er trols alt sket en del siden 90'erne  hvor du stoppede dit opdateringsabonnement :-D

Hej fra Søren

Hej Søren

Det betyder jo ikke, at jeg ikke har fulgt med i de nyere versioner Yes Har da stadig kunder, som holder fast i C5 og ikke mindst de "prisfaste" opdateringer Wink

Hilsen

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:28

Tonny Skov Pedersen:

Kaffe & Co:

Tonny Skov Pedersen:

Hej fra Søren

Hej Søren

Det betyder jo ikke, at jeg ikke har fulgt med i de nyere versioner Yes Har da stadig kunder, som holder fast i C5 og ikke mindst de "prisfaste" opdateringer Wink

Hilsen

JaYes men så er det  jo dejligtBig Smile at se en moderneGeeked og vel oplyst revisorYes - de er sjældneAngel :-D

/SørenUmbrella

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:29

Ja altså på C5 området - naturligvis :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

Kaffe & Co:

Ja altså på C5 området - naturligvis :-)

Århhhh, nu var jeg eller lige så gladBig Smile Det kan jo selvfølgelig komme an på en på en prøveStick out tongue

Jeg har tilmeldt mig jeres nyhedsbrev, så må vi se hvornår kaffen kommerCool Ja, her er en vel oplyst revisor, som tillige drikker megen kaffe.Wink

Hilsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)