Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykelforretning i indre København - HJÆLP SØGES!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino'er.

Jeg vil gerne opstarte en cykelforretning i indre København, og har derfor brug for en del hjælp og viden.

Vi som danskere elsker at cykle og motionere. Det er både miljøvenligt, og man sparer en del udgifter iforhold til bil, eller offentlig transport. Og da vi er midt i en krisetid, og der er så meget fokus på miljø, så derfor tænkte jeg at drive en cykelforretning vil være en god ide.

Jeg har tænkt mig at sælge cykler, tilbehører + reperare cykler.

Hvordan ser i cykelforretningen/branchen i fremtiden ? Jeg synes helt klart at der en stor potentiale, og tror på ideen, men synes at der allerede er mange cykelforretninger i indre KBH, så mon jeg kan leve af det ?

Jeg er ikke helt afklaret om jeg skal købe en eksisterende cykelforretning, eller skal starte fra bunden af ved at leje en tom lokale i indre KBH. Hvad kan i anbefale mht til dette ?

Lidt om mig selv: Jeg har aldrig før drevet af forretning, og har ikke ret meget viden angående reperation af cykler, men er meget lærenem så det lærer jeg nok gennem tiden eller får hjælp fra nogen som er i branchen allerede.

Jeg har virkelig brug for god input, både ulemper / fordele til min ide om at opstarte cykelforretning. Hvad skal jeg være opmærksom på ? Hvad vil være bedst, hvad vil være mindre godt ?

Jeg ved at I er gode til at hjælpe :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 00:11

Det er altid svært at starte og drive en forretning hvis du ikke har de basale forudsætninger. Du bør også overveje om du ikke skulle købe dig ind i en forretning i stedet.

Dit basale resonnoment er rigtigt. Jeg var til et arrangement for ca 3 uger siden, hvor en af Nordeas top analytikkere talte om økonomien. Den branche der har haft den højeste vækst de seneste 24 måneder er cykelbranchen og det var med en årlig vækst over 20% under en krise der har fået stortset alle andre brancher til at gå dimentralt modsat.

Du skal have styr på dine egne ting, men hvis det er din drøm så er tiden god.

MVH jens

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 01:03

Jeg oplevede i sidste uge efter en punktering at mange af de cykleforretninger der lå i København (nørrebro), kunne klare et skift af dæk og lapning på en til to dages tid. Savner et sted, hvor man kan komme ind med cyklen og få det fikset imens man venter (dvs. inden for en halv times tid) - ville endda godt betale ekstra for det. Tid er penge og overstående arbejdsopgave tager minium et kvarter at lave, så det burde være muligt.

Var det mig ville jeg kombinere det med noget café måske? At folk kunne få en kop kaffe og evt. læse det nye Euroman imens deres cykel blev ordnet. Et lidt anderledes koncept, som medierne også ville finde spædende at skrive om.

En del fordele er stigende bus/tog priser, stadig fokus på at holde sig i form og at københavn er en cykel venlig by (dvs. der bygges større cykelstier og andet for at gøre det et helvede at eje en bil). Den største ulempe er, at der er mange om buddet, hvilket presser priserne. Men tror bestemt, at der er mange muligheder for at få succes med det.

Held og lykke herfra i hvert fald :)

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:12

Jeg må give Peter ret.. en venindes cykel punkterede en fredag og hun måtte vente til tirsdag, for at få lappet cyklen. Hun er meget afhængig af hendes cykel, så det var ren katastrofe. Så svært er det jo heller ikke at lappe en cykel, så det fiksede jeg for hende på et kvarter :)

Jeg ved ikke om det er alle cykelværksteder, der har så lang ventetid, men har du et "Vi lapper din cykel, mens du drikker en kop kaffe"-koncept, så tør jeg vædde på, at du får succes (Hvis altså cykelværksteder generelt har et par dages ventetid).

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 01:20

hvem kunne ikke tænke sig at få ordnet deres ting lige med det samme, det ville også være rart at man afleverede sin bil på værkstedet uden forudgående aftale og så hentede den fix og færdig 2 timer senere

bare fordi en reparation kun tager 30 min. i ren arbejdstid er det ikke ensbetydende med at alle kun behøver at vente i 30 min.

jeg er uddannet cykelmekaniker for efterhånden 10 år siden og den gang ville kunderne også gerne have deres cykler repararet mens de ventede men problemet er bare når man har 40 cykler stående og vente så er det meget svært at nå dem alle på et kvarter eller 30 min.  

men hvis man har nogen fornuftige lånecykler kan man hjælpe lidt på problemet så den travle kunde kan komme videre med det samme

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 08:23

Hej Amino'er.

Tak for rigtig gode inputs, det er virkelig gode ideer og tanker i kommer med.

Ja, at løse fx lap mens kunden venter kan være en rigtig god ide, men jeg er opstartsfasen i øjeblikket, dvs har brug for nogle ideer til at hvordan jeg kan opstarte forretningen. Har ikke drevet min egen virksomhed før, så hvad / hvordan skal jeg gøre for at komme igang med min forretning ?

Hvem skal være min leverandør af cykler fx ? Hvordan og hvorledes gør jeg osv... Er helt blankt i øjeblikket. Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Jeg synes også "lappe-cafeen" er en god ide - men det er klart, at du skal have det praktiske på plads først.

Prøv at se på: http://www.ivaerksaetteren.dk/ . De har et spændende magasin med en masse interessante og brugbare artikler - og så informerer de (både i magasin og på nettet) om informationsmøder - bl.a. om omstart af virksomhed.

Held & lykke!!

Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57

Der skulle naturligvis stå OPstart...

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 11:18

Hvad mener i med sortimentet af cykler ?

Skal der være cykel til alle målgrupper ? Dvs. børn, voksne, og ældre ? Eller kun en målgruppe ?

Hvad med prismæssigt ? Cykler hos cykelhandlere er generelt dyrere i forhold til detailbutikker såsom bilka, harald nyborg osv... men der er også kvalitetsforskel.

Men vi er jo i krisetid. Vil folk betale lidt mere og få en bedre kvalitet ? eller er folk i krise at de vil have den billigste ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)