Hej Alle Amino'er. Jeg vil gerne opstarte en cykelforretning i indre København, og har derfor brug for en del hjælp og viden. Vi som danskere elsker at cykle og motionere. Det er både miljøvenligt, og man sparer en del udgifter iforhold til bil, eller offentlig transport. Og da vi er midt i en krisetid, og der er så meget fokus på miljø, så derfor tænkte jeg at drive en cykelforretning vil være en god ide. Jeg har tænkt mig at sælge cykler, tilbehører + reperare cykler. Hvordan ser i cykelforretningen/branchen i fremtiden ? Jeg synes helt klart at der en stor potentiale, og tror på ideen, men synes at der allerede er mange cykelforretninger i indre KBH, så mon jeg kan leve af det ? Jeg er ikke helt afklaret om jeg skal købe en eksisterende cykelforretning, eller skal starte fra bunden af ved at leje en tom lokale i indre KBH. Hvad kan i anbefale mht til dette ? Lidt om mig selv: Jeg har aldrig før drevet af forretning, og har ikke ret meget viden angående reperation af cykler, men er meget lærenem så det lærer jeg nok gennem tiden eller får hjælp fra nogen som er i branchen allerede. Jeg har virkelig brug for god input, både ulemper / fordele til min ide om at opstarte cykelforretning. Hvad skal jeg være opmærksom på ? Hvad vil være bedst, hvad vil være mindre godt ? Jeg ved at I er gode til at hjælpe :)
|
Det er altid svært at starte og drive en forretning hvis du ikke har de basale forudsætninger. Du bør også overveje om du ikke skulle købe dig ind i en forretning i stedet.
Dit basale resonnoment er rigtigt. Jeg var til et arrangement for ca 3 uger siden, hvor en af Nordeas top analytikkere talte om økonomien. Den branche der har haft den højeste vækst de seneste 24 måneder er cykelbranchen og det var med en årlig vækst over 20% under en krise der har fået stortset alle andre brancher til at gå dimentralt modsat.
Du skal have styr på dine egne ting, men hvis det er din drøm så er tiden god.
MVH jens