Jeg har 5 domæner, og er lidt i tvivl om hvorvidt det er en god ide at lade dem pege på mit hoveddomæne via pegning (DNS) eller ej. Jeg tænker mht. SEO?
Umiddelbart synes jeg det er rigtig smart, da de andre domæner indeholder nogle ret centrale søgeord:
og jeg sælger tøj i store størrelser. Det andet domæne hedder www.plustøj.dk og indeholder altså et søgeord som jeg ofte også selv bruger når jeg søger efter tøj i store størrelser. Men jeg er helt nybegynder på området, så gode råd modtages med stor taknemmelighed
Mange hilsener Tine.
Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!
Det du gør iøjeblikket kan Google ikke lide, da du har 2 ens sider. Prøv at skrive dublicate content i søgefeltet her på Amino, så dukker der en masse tråde op om emnet. Hvis du har tiden til det, så kunne du istedet lave en blog på plustøj, skrive nogle unikke artikler om tøj til store piger og linke til dine undersider på plus-stil.
Du kan lave en 301 redirect af domænet, så får du ikke duplicate content penalty i søgemaskinerne. Som er det lige nu er dit andet domæne en CNAME for det samme som dit hoveddomæne.
Jeg ved ikke om DanDomain har en mulighed for at lave 301 redirects. Det er ikke noget man kan lave i DNS, så de skal derfor have et system sat op til at håndtere dem.
Nå ok, jeg troede nemlig at det var et 301 jeg havde. Men under alle omstændigheder, så vil det vel alligevel ikke have nogen værdi rent seo-mæssigt at have et 301 redirect? Jeg prøver at finde et billigt webhotel til mit nr. 2 domæne, så jeg kan linke til mit hoveddomæne.
Tusind tak for svaret!
Mange hilsener Tine.
Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!