Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang fra Skattekort (lønmidtager) til B-Skat i forbindelse med virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Otterup
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om hvad der sker med mit månedlige personlige fradrag, hvis jeg starter en personlig virksomhed... Bliver det bare indregnet som det er nu (eks 10000 kr) i mit årlige forskud man laver når man registrerer sin virksomhed...

dvs hvis jeg sætter min virksomhed til at give 200.000 i overskud, og jeg har et fradrag på 120000 årligt, skal jeg så betale B-SKat af de resterende 80.000 kr, eller fungerer det ikke sådan???

og lige et tillægs spørgsmål, er der nogen lovpligtige forsikringer hvis man starter en kunsulent virksomhed fra ens hjemadresse, som i forvejen er privat forsikret, og man benytter egen bil, som også er forsikret..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Hej

Det er korrekt, at din skat bliver beregnet på grundlag af den forventede indkomst fratrukket dine skattemæssige fradrag. Den samlede begnede skat betales herefter i 10 lige store rater, juni og december er frie.

Starter du midt på året, vil der skulle ske indregning af hhv. allerede optjent lønindkomst og betalt A-skat og arbejdsmarkedsbidrag. Den herefter beregnede skat fordeles så på de resterende måneder i året, dog undtaget de 2 frie måneder.

Vedrørende forsikring er det ikke nødvendigt, men afhænger følgelig af, hvad du beskæftiger dig med. Det kan være en god idé i hvert fald at have en ansvarsforsikring for virksomheden.

Hilsen

Fra Otterup
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:20

Hvor får man så en god og billig ansvars forsikring til virksomheden??

Jeg venter PT på dagpenge og Lønmodtagernes Garantifond udbetalinger, så ved desværre ingen ting om de der indkomster endnu..

Jeg har en kammerat der snakkede om at de trak en i fradrag ved oprettelse af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)