Du siger bilens levetid...... hvad hvis jeg skifter bil en gang om året, og hvert år starter med at tække de første 30-40.000km fra i skat da de giver ca. 3.50kr pr.km og den efter følgende tid trække brændstoffet fra.
Men den bedste ordning vil i langt de fleste tilfælde være skattefri kørselsgodtgørelse.
Alene de første 20.000 km. á kr. 3,56 giver et fradrag på kr. 71.200, som du kan hæve skattefrit. Jeg tror godt at man kan holde en fornuftigt bil for det beløb
Nu har jeg læst tråden og bliver selv i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg har en firmabil som jeg bliver fuld beskattet af fordi jeg må bruge den privat, det er en leasing. Dog udløber leasingen her 1 marts og så bliver jeg beskattet af 125.000 kr selvom bilen ikke er mere end 85.000 værd. Jeg køre meget privat i den og derfor mener jeg det er en god forretning for mig PRIVAT. Er du enig eller ej?
Nu har jeg læst tråden og bliver selv i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg har en firmabil som jeg bliver fuld beskattet af fordi jeg må bruge den privat, det er en leasing. Dog udløber leasingen her 1 marts og så bliver jeg beskattet af 125.000 kr selvom bilen ikke er mere end 85.000 værd. Jeg køre meget privat i den og derfor mener jeg det er en god forretning for mig PRIVAT. Er du enig eller ej?
Hilsen Mette
Hej Mette
Generelt vil jeg sige hvis man har mange private kilometre også i relation til forholdvis små erhvervsmæssige, så er en fri bil at foretrække.
Der findes flere beregningsmodeller på nettet, hvor du kan indtaste og beregne dine personlige forhold, og se om du har den optimale løsning. Prøv at google "fri bil contra *"