Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

virksomhed i privat bolig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle Sammen

 

Dette er så mit første inlæg, så i må undskylde hvis det er lagt forkert.

 

Nåh men overskriften siger jo lidt sig selv. det er sådan at en veninde og jeg har planer om at starte en lille "salon" sammen, og da jeg har et ekstre rum i huset (skal godt nok renoveres) ville vi bruge det, men men så er det jo lige det må man det? jeg bor i Greve/Hundige og har vist nok hørt noget om at man ikke må havde butik på den måde i ejet hus eller skal man søge om det eller hvordan?

Ja jeg ved faktis ikke ret meget om det derfor tænkte jeg lige på alle jer herinde :)

Håbe i kan hjælpe mig/os

 

MVH Tina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Du skal have fat i din kommune. Der kan være mange forskellige regler fra kommune til kommune, lokalplaner for området osv Min erfaring siger, at det er ikke noget problem, at have et liberalt erhverv/kontor i privatbolig, sålænge der ikke er noget tung trafik, voldsom skiltning osv til firmaet. Hvis man skal have et lager i privatboligen, er der også regler mht opbevaring - men igen, kommer an på kommunens regler. Når du har fået tilladelse fra din kommune, skal du huske at lave en erhvervsforsikring, så dit eventuelle varelager, firmapc og andet inventar er forsikret mod indbrud/brand - der dækker din privatforsikring nemlig ikke. Held og lykke,

Mvh Pernille   

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Det vil sige at man skal havde det godt kendt først man kan ikke bare lave en salon?

Tak for dit svar

MVH Tina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Du skal ihvertfald have kontakt med kommunen om hvorvidt, en salon skal godkendes i din kommune, eller ikke. Det vil jo være surt, hvis I må lukke den ned efter 3 måneder, pga manglende tilladelse, ikke? Mvh Pernille

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg godt se, det ville ikke være så godt :/

Jeg må prøve at ringe op til dem i næste uge og høre hvad de siger :)

Tak for hjælpen God weekend

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)