Jeg har, sammen med min far, fået muligheden for at købe noget jord på Bali, som ligger PERFEKT til det hotel vi har drømt om at åbne i mange år. Nu er drømmegrunden endeligt blevet til salg, men grundet finanskrise og forkert bank, Fionia bank, har især min far været hårdt ramt økonomisk. Men til sagen, kan han bruge sine pensionsmidler til at invistere i en grund og hotelbygning på Bali? Så vidt jeg ved må han invisterer dem i hvad han vil, bare det er er erhverv, eller hvad? Grunden er meget eftertragtet, så vi skal handle hurtigt hvis vi skal have den. Med hans midler kan vi både køb og bygge hotellet, men skal de beskattes kan vi kun købe grunden og skal så ud og finde penge til at bygge for. Håber virkelig der er nogen der sidder med de vise ord..... |
De typiske arbejdsmarkedspensioner indbetales før skattetræk, det betyder at der skal betales skat når de udbetales.
Når du skriver pensionsordning, går jeg ud fra at det er en ordning , som er oprettet i en aftale mellem din far og en arbejdsgiver, for så er det typisk som ovenfor nævnt.
Hvornår og hvordan de kan udbetales afhænger af typen, de fleste er dog bundet til at de ikke kan udbetales før end man når en vis alder.
Svaret er lidt overfladisk, fordi der er mange forskellige pensionsordnnger, så man skal kigge på vilkårene for sin egen ordning, bedst er at tage kontakt til pensionskassen, forsikringsselskabet eller pengeinstituttet eller hvor ordningen måtte være placeret.
De bedste hilsener
Finn