Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af social website.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino folk.

TIl at bryde isen, vil jeg sige jeg er ny (facineret) bruger herinde, og får meget af min tid til at gå med at læse og få inspiration, fra jer alle.

Jeg er selv en ung gut, hvis ønske er at starte op som selvstændig og mit mål er klart at gøre det til min leve vej.

Nu kommer I ind i billedet:

Jeg har en skide god idé (synes vi selv; min bror og jeg).

For at forklare idéen uden at røbe for meget, er det en hjemmeside, f.eks. som scor.dk og div. andre - bare med udvidede tanker. Wink

 

Vores problem består i følgende:

Økonomien, vi har ladet os fortælle til vores idé, skal vi nok regne med 500k for hjemmesiden.

The next step: Dvs. hvad nu hvis vi får så meget opbakning og folk tror på vores idé - kan man regne med prisen på hjemmesiden som den er ovenstående. (Gerne feedback fra nogle programører, vil gerne snakke med jer angående idéen og jeres erfaring)

 

Håber jeg fik mig formuleret, så I kære brugere forstod vores problem :)

 

Fortsat god dag.

Mvh Adam O.

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

dumb

 

Hvis andre har erfaringer med dating-sites er jeg rigtig interesseret i at høre, om lige netop du tror på udvidelse og nyopstart indenfor det markede der pt. er i Danmark.

Har nye idéer måske en chance?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Det er helt umuligt at sige om 500.000 kr. er et realistisk beløb ud fra den kravspecifikation du har givet.

Personligt er jeg sikker på at du kan få det gjort væsentligt billigere alt efter hvilken udbyder du vælger, men igen så har jeg jo ingen ide om hvad din side skal indeholde.

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam O.

Som udgangspunkt vil jeg sige nej, jeg tror ikke på det.
Grunden er at scor.dk, dating.dk, netdating.dk osv er meget store aktører på det danske datingmarkede, og I skal derfor have et produkt med nytænkning samt meget store markedsføringsplaner, for at komme til at spille med på deres banehalvdel.

Det er altid svært at søge hjælp hvis man har en ide som man opfatter som unik, fordi man ikke vil have andre til at stjæle ideen fra en. Men omvendt er det umuligt for andre at hjælpe, hvis man ikke har relevant information at forholde sig til.

Så hvis I kommer med nogle facts og deler ud af Jeres ideer, og tør stole på at vi andre faktisk ikke er her for at snylte på andres ideer, så kan det være at jeg vil ændre min opfattelse.

Så stol lidt på dem I søger hjælp og rådgivning fra. Det vil give Jer en feedback som I kan forholde Jer til.

Vh

Dennis

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i begge jeres svar.

 

Dog tror jeg heller ikke den er så "unik" - dog findes det ikke på det danske marked. Men som du selv nævner er det jo så store aktøre at jeg er i tvivl om man har en chance fra at bygge sig op, når man starter på 0.

 

Dog er det heller ikke fordi, jeg intet vil røbe.

Det omhandler alm. netdating, dog med andre features som webcam dating, og ja ved det findes, men dette er dog en udvidet idé, som ikke findes i Danmark. Har søgt på en del udenlandske, og har heller ej fundet andre der bruger denne idé.

Så forestil jer noget beyond alm. webcam dating.

Derudover er min kilde til de 500k heller ikke 'troværdig' da det var et stort CIRKA Wink

Men hvad vil I (hvis I kender til det) tro et website som alm datingside, som kan indeholde webcam dating med udvidet features som switching mellem medlemmer osv.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam O.

Kan det tænkes at din kilde medregner ting som serverdrift, system/software udvikling osv? Det lyder jo umiddelbart som et forholdsvist "tungt" koncept? 

Det koster ikke 500.000 kr. at få designet og kodet en hjemmeside, langt fra. Det som jeg tror trækker penge ud af kassen, er hvis der skal udvikles software osv. i forbindelse med siden. 

Nu skriver du at der skal være en form for webcam-interaktion mellem brugerne af dit site. Vil du/I fungere som formidler af kontakten til parterne, eller skal selve interaktionen mellem brugerne køres gennem jeres site? Det er nok en rimelig væsentligt faktor i forhold til hvordan i skal ligge budgettet Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Jeg har selv i mange år gerne ville lave netop nået der svare til dating siderene. men når jeg gik i gang med at programmer disse sidere hoppet mit team altid fra og derfor aldrig er blevet færdigt med et produkt der kan bruges.

Nu er jeg kommet så langt at jeg faktsik personligt er glad for det ikke lykkes mig at blive helt færdig fordi en ting er at lave din side, det andet er at den helst gerne skal kunne slå de andre både online og offline markesføring.

Det at bygge siden vil jeg skyde på man kan få lavet som nogle sigere også langt markant mindre end 500.000kr men det der kommer til at koste rigtig rigtig mange penge er den markesføring der skal laves på sådan et site, for ingen gider oprette sig et sted hvor der måske kun er 100 bruger.

Men hvis jeres idé er nået helt unikt lige som facebook var, så er det en helt anden snak, men umiddelbart vil jeg sige at dating har marked for hetrosexulle, Scor for sex glade, og boyfriend for homo/trans/bi-sexuelle. der findes flere ja men det er et ufattelig risk og svært marked at dominere.

Så mit råd til dig uden at pille idéen fra dig er at tænke sig rigtig rigtig godt om inden man beværer sig ud på disse områder, men syndes det er friskt og flot du tør ;)

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Tak for svaret.

 

Ja, er ret sikker på det er det min kilde mener. Ville så høre fra evt. folk der har erfaring med det, om det er en pris man nok skal regne med, om det er mere eller mindre.

Interaktionen skal køre igennem vores site, dog skal de OGSÅ have mulighed for selv at styre det, alt afhængig af hvem de nu ønsker at "cam-chatte" med.

 

 

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Lækkert og konstruktivt. Super glad for dit indlæg - det er nemlig og det, der sætte mig i bremserne, med de mængder af penge det kræver.

Men hvis det går godt næste onsdag, tager jeg chancen Wink

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

skulle måske have set 'svar' knappen - men mit svar er nedersr :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)