Hej alle sammen. Jeg vil bare lige dele ud af en rigtig god oplevelse. Jeg var i sidste uge til et pressekursus hos PressCom (www.presscom.dk), som er et af landets største pressebureauer. Kurset hed "Brug pressen i din markedsføring" og varede fra kl. 09.00 - 16.00. Det var ikke et af de kurser, hvor man sidder i syv timer og udelukkende hører kursusudbyderen tale om, hvor dygtig han/hun selv er og om, hvorfor man skal lægge en masse penge hos ham/hende til udførelse af et stykke arbejde - jf. andre kurser, hvor man hurtigt mister koncentrationsevnen og kan have svært ved at blive ved at holde øjnene åbne ![]() Mange ved jo, at det f.eks. er gratis at sende en pressemeddelelse til diverese medier - men hvordan skriver man en, som medierne så rent faktisk følger op på og gør til en historie? Det får man bl.a. svar på på kurset. Det samme gælder for artikler, kronikker, produktnyheder, forbrugerinformation, testimonial og meget mere. Når kurset er ovre får man et kompendium, hvor alt hvad der er gennemgået er skrevet ned, så man har en mulighed for rent faktisk selv at kaste sig ud i den gratis markedsføring i pressen, når man kommer hjem. Desuden følger det med i "pakken", at PressCom efter kurset laver den første pressemeddelelse for alle deltagerne. De sender den ud til relevante medier, og så er der stor sandsynlighed for, at der bliver op til flere arikler ud af det. Hvis det er noget for dig, så kan du læse meget mere om det på buresuets hjemmeside. Mange hilsner Marianne |
Hej Marianne
Dejligt at du har haft en god og givende oplevelse.
Du - og andre - kan måske finde yderligere inspiration i "Aminos klassiske pressemeddelelsestråd": http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=881&pageNo=1&num=15
God skrivelyst.
mvh Hans