Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at kontakte viksomheder?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtager løbende reklame pr. mail fra et par større firmaer - uopfordret mails vel og mærke.

Dette er endda firmaer som beskæftiger sig inden for markedsføring.

Når jeg gør opmærksom på ulovligheden i dette, spiller de blot uskyldige, selvom det er tydeligt at de ved det ( eller burde).

Hvor går man egentlig videre med dette problem ?

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:24

Har ikke meget bedre råd at give. Andet end, du må ALDRIG afslutte med "hav en fortsat god dag" altid bruge. "Hav en god dag"... Det er ikke sikkert alle dine potentielle kunder har haft en god dag også irritere du dem bare yderligere...;-)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:02

MLJ78:
Andet end, du må ALDRIG afslutte med "hav en fortsat god dag" altid bruge. "Hav en god dag"... Det er ikke sikkert alle dine potentielle kunder har haft en god dag også irritere du dem bare yderligere...;-)

Hvis man har en god formodning om, at den potentielle kunde har haft det godt med din henvendelse, så er det det jeg refererer til, når jeg opfordrer til at sige "hav en fortsat god dag", da den jo lige nu formodes at være god.

Desuden kan man heller ikke vide, hvordan den potentielle kunde forventer resten af dagen forløber - eksempelvis om kunden skal til begravelse, slå op med kæresten eller sættes på gaden... I så tilfælde er "Hav en god dag" også malplaceret.

Hvis man siger og mener det - og det ikke bare er en vane, så er det lige meget hvilke af ovenstående hilsner man bruger.

Jeg benytter selv ofte forskellige afarter, så jeg tydeliggør, at det ikke er en vanehilsen.

Hav en rigtig god nat Smile

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 01:13

Jeg ved ikke, hvor erhvervsvirksomheder går hen med spamklager.

Jeg har ikke selv modtaget nogen af den type, hvor jeg kunne se, at de direkte henvendte sig til erhvervsvirksomheder, og som ikke har taget min henvendelse alvorlig, når jeg har påpeget, at dette ikke var lovligt.

Når det har været generel spam, så har jeg videresendt dem med al indhold til dansk@spamklage.dk

Men prøv at spørge Forbrugerrådet.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)