hejsa! jeg står og skal et smut til norge for at besøge nogle kammerater. i den forbindelse har jeg tænkt mig at tage noget tøj med, som jeg har fået billigt, med formålet at videre sælge det til et mindre netværk deroppe. jeg er ikke registreret som firma, og tænker på om jeg som privatperson må indføre dette uden at skulle betale moms og told. hvis der er en beløbsgrænse hvad er så denne? og er denne beløbsgrænse så på gadeprisen, eller den pris jeg har givet (har kvittering) håber i kan hjælpe mig her da jeg ikke vil risikere at stå med håret i postkassen ved grænsen :-) |
Hej Michael
Jeg kender ikke de norske regler til bunds - men ved at det norske toldvæsen er nøjagtigt lige så rigidt som toldvæsenet i de fleste andre lande.
Min umiddelbare opfattelser er, at når du tager tøjet med til Norge med henblik på salg så skal du afregne told af varerne og momsregistreres og afregne moms af dit salg.
Jeg er lige så sikker på (99,99995%) at der ikke er nogen bundgrænser. Det ville der heller ikke være den anden vej.
Jeg vil sige, at hvis du prøver at se om den går, så risikerer du ikke bare at få håret i postkassen, du riskerer at få det revet af med rødder og hele molevitten - en god gammeldaws skalpering.
Vh
Lars