Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommer sol og is :D findes det og tror i ideen kan bruges?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da selv overvejet at købe en masse Aldi is som ofte er ligeså gode som mærke Isene og sælge dem på f.eks. Amager strand. Men tror nok strand kioskerne har rettighederne til det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:24

Jeg tror bestemt på ideen. Og jeg har faktisk selv overvejet at få nogle folk til at sælge lidt for mig rundt omkring. Parkerne i de lidt større byer er bestemt også en mulighed. Fx har vi her i Aarhus en stor park i midten af byen (Botanisk have), hvor der slet ikke er mulighed for at købe noget i miles omkreds. Jeg har tit savnet en sådan vogn, når jeg ligger og er doven i solen.

Så jeg tror bestemt potentialet er der. Men det handler jo om, at du rent juridisk skal have lov til at sælge dem osv.

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 07:09

Hej

Jeg syntes ideen er god nok, men du skal tænke på rettighederne, som nogle af de andre er inde på. Hvis du skal sælge is, skal du også have fat i nogen af de stort isfirmaer og få dem med på ideen. Det med at køb is i ALDI, den tror jeg ikke helt på. Du skal have et skilt så folk kan se hvad de kan købe og det gør det jo svært, hvis de ikke har det du skal bruge i ALDI den dag.

1. Find det sted du vil starte med at sælge fra.

2. Undersøg om der er butikker i nærheden der har retten til at sælge is, derefter undersøg på den lokale kommune om du overhoved må sælge på stedet.

3. Tag kontakt til Frisko, Premier eller Diplom, de sidste tror jeg mest på. De kan hjælpe dig med reklame, skite og evt. vogn(evt. som billede vist her på debatten) Du skal dog sørge for at få nogen til at hjælpe dig med at tjekke indkøbspriser, jeg vil gerne hvis du har brug for det.

4. Når/hvis du tager kontakt til isfirmaerne så hold kortene tæt til kroppen i starten.

Hilsen Mette

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:02

Hej,

Jeg kommer sku´ helt i sommerstemning af al denne is-snak :)

Prøv at tænke lidt bredere end kun strande, men tænk også på parker som én anden skriver, gader hvor der kommer mange gående (Strandvejen i KBH som eksempel),  osv. osv.

Kiosker og isboder, er jo fastlåst, men hvis du er på cykel og går rundt med en køleboks og sælger is, så frister du alle dem der ikke umiddelbart var i is-humør.

Men, du skal tale med kommunen for tilladelser til gadesalg...

God frost-in-a-box jagt..

Mvh Thor Mønsted

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:22

du skal have tilladelse til omførsel samt lov af kommunen. du må ikke stå stillemedmindre du har kunder. du må ikke udkonkurrerer andre "faste butikker" som er tilstede som eks amager strand. du skal dog først smutte hvis de beder dig om det :-) amager strand er vist privat ejet så der er vist særlige regler der :-(

du skal desuden også tjekke op med fødevareministeriet så du kan få godkendt dit egetkontrolprogram når du nu skal sælge fødevarer :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:35

Ideen er god, men om det er noget nyt tvivler jeg på. Mht. øllene tror jeg godt du kan sløjfe den idé, så vidt jeg husker er Danmark jo ret strikse med alkohol på offentlige steder :)

Hvordan vil du bevæge dig rundt på div. strande? Når jeg tænker på den populære hernede i Sønderjylland, er det ikke bare sådan at bevæge sig rundt i det sand :-)

Dog kunne en bevægelig is-mand være genial på f.eks. Rømø, hvor sandet ligge flat, og der er mulighed for at køre på det. Dog ligger der nok en 3-4 is/pølse bode på stranden, men din vil helt klart skille sig ud, og trække folk til Smile 

(nu var Rømø bare et eks. Men det var mere mht. om du havde tænkt den igennem mht. at besvæge sig rundt på stranden på en cykel)

Håber du kunne bruge det.

Mvh AdamO

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:21

Hej

Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken for at få succes.

Som jeg ser det, laver du et samarbejde med de allerede nu eksisterende kiosker. så cykerl/render du bare rundt og sælger deres varer istedet.

Så behøver du ikke invisterer i noget som helst - og du må så tilgengæld også aflverer fortjeneste til iskiosken.

Men Cyklen! den må du have :-)

Held og lykke

Partner @ The Social Agency 

Fra Aulum
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:09

o0Rp0o:

ja ved godt det er set før. syntes bare ikke jeg har set det i dk. men det kan jo bare være mig :D

jamen syntes jeg på et tidspunkt har set en træk/skubvogn med sårn en lille fryser altså lige som dem som står i supermarkederne bare lidt mindre og på hjul.

Den vil jeg godt se dig skubbe rundt med, på søndedrvig strand Tongue Tied

Håber for dig at vi får en kanon sommer.

pøj pøj

Legebakken.dk      Kvalitet det betaler sig. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)