Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud Enkeltmandsvirksomhed = Fradrag på personlig selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Da mit første år som selvstændig erhvervsdrivende er afsluttet skal der jo inden så længe udfyldes selvangivelse for virksomheden (og for mig da jeg har lønnet arbejde ved siden af)

Jeg er klar over at man i ens personlige indkomst kan fradrage det underskud man måtte have haft i sin enkeltmandsvirksomhed.

Men hvad nu hvis underskuddet er større end det man har betalt i skat af ens personlige indkomst fra andet lønnet arbejde??

Las os antage at jeg har haft 20.000 i underskud i min enkeltmandsvirksomhed og har betalt 10.000 i a-skat af min indkomst fra andet lønnet arbejde - Så har jeg et fradrag som er større end det jeg har betalt i Skat, får jeg så penge tilbage alligevel eller hvordan hænger det sammen?

Håber der er nogen derude som kan give mit et hint om dette... Smile

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:12

Hej Martin

Skats hjemmeside regner selv ud hvor meget underskud der skal bruges i 2009, Uudnyttet underskud overføres til efterfølgende år,

Så hvis du har betalt 10.000 kroner i skat, vil du få det hele retur medmindre der skal betales ejendomsværdiskat.

Med venlig hilsen

Brian Damm

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:14

Hej Martin

Det er rigtigt at du kan fratrække underskuddet af virksomheden i din øvrige personlige indkomst.

Om du så kan få de penge du har betalt i skat retur pga. det hænger også sammen med dine øvrige indkomster og  fradrag. Også om du har haft forskudsregistreret dig rigtig i det hele taget.

Der skulle blive åbnet for indrapportering af selvangivelsen via Tast-selv den 5/3, så kan du jo indsætte tallene og så se din årsopgørelse herefter.

Mvh

Per Tange, registreret revisor FRR

Dansk Revision Viborg

NB ellers må du have en revisor til at hjælpe dig (pta@danskrevision.dk)

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 23:11

Brian D:

Skats hjemmeside regner selv ud hvor meget underskud der skal bruges i 2009, Uudnyttet underskud overføres til efterfølgende år,

Hej Brian.

Tak for svaret.

Kan det passe at man kun kan overføre uudnyttet underskud hvis man beskattes efter virksomhedsskatte ordningen ?

Mvh,

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Nej¨

Virksomhedsskatteordningen har ingen betydning i denne forbindelse.

Hilsen

Tilmeldt 20. Feb 10
Skrevet kl. 23:15

Per Tange:

Om du så kan få de penge du har betalt i skat retur pga. det hænger også sammen med dine øvrige indkomster og  fradrag. Også om du har haft forskudsregistreret dig rigtig i det hele taget.

Hej Per.

Tak for dit svar.

Det der undrer mig er om jeg kan få mere tilbage i skat end jeg har indbetalt i skatteåret 2009 ?

F.eks. hvis jeg har indbetalt 10.000 i Skat i 2009 men har underskud på 20.000 i min enkeltmandsvirksomhed

Får jeg så alle 20.000 tilbage eller får jeg kun de 10.000 tilbage som jeg har indbetalt?

Jeg sender dig også lige en mail - det kan godt være jeg får brug for en revisor :-)

Mvh,

Martin.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29

Hej

Det bliver svært at få mere tilbage i skat, end det man har betalt Wink

Hilsen

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 07:45

Er det mig, der er helt blank her?

Hvis han har betalt 10.000 i skat, har han vel tjent omkring  60.000 før skat?  (personfradrag)

Og det er da i indkomsten, at de 20.000 kr underskud skal fratrækkes - og ikke i skatten.

Dvs. skal beskattes som om han havde tjent 60.000 - 20.000 kr = 40.000 kr.

Tåger jeg her, eller giver det mening? Skype-Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

Hej!

Jo...det giver mening....men ændrer dog ikke på, at man ikke kan få mere retur i skat, end man har betalt.

/peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)