Hej Min kone og jeg er ved at starte en webshop op. Vi vil state med at registrere en enkeltmandsejet virksomhed. Men hvordan, når man er mand og kone? Skal men så starte som I/S hvis man skal have samme rettigheder? Eller hvordan? / Charly |
Opstart af virksomhed sammen med ægtefælle?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
|
I kan starte som I/S, som enkeltmandsvirksomhed hvor ægtefællen er medarbejdende ægtefælle ("lønfradrag") eller som egentlig ansat på samme måde som andre. Men hvilke rettigheder tænker du specifikt på ? |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Tak for jeres svar. Så har man I/S med konen. Så fik man alligevel omvent hende :-) / Charly |
Jeg forstår ikke helt hvad fordelen er i, at have et I/S, fremfor at have en enkeltmandsvirksomhed, hvor den anden ægtefælle er "medhjælpende ægtefælle"? |
Fordel og fordel. Det vil altid være en ulempe når konen blander sig driften men det gør hun såmænd alligevel ![]() Spøg til side. Der er et maksimum for hvor meget en medarbejdende ægtefælle kan få overført som indkomst. Det er der ikke hvis hun er medejer eller lønansat. Men ellers er der faktisk ikke den store betydning. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)