Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan pdf'er på min hjemmeside give dublicate content?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

nogle af de blogindlæg jeg vil lave på min side www.pogg.dk  vil være fornuftige at lave som downloadbare pdf'er bagefter. Vil det resultere i dublicate content hos Google?

Grunden til at jeg gerne vil lave pdf'erne er naturligvis for at det både er let at gå til for brugerne, printet vil blive pænere og jeg kan få smidt vores logo og kontaktinfo på printene.

mvh
jesper

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:43

og lige et tillægsspørgsmål - hvis jeg vil have vores facebook fans også får gavn af artiklerne, skal jeg så kun linke inde fra facebook af - eller kan jeg skrive teksten fuldt ud - jeg går ud fra det første er det bedste?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Google læser også pdf'er, så hvis du gør som beskrevet her uden yderligere forholdsregler, render du ind i duplicate content.

Best practise er at sørge for, at pdf'erne ikke bliver læst (f.eks. ved at lægge dem i en mappe, der udelukkes ved hjælp af robots.txt), så det bliver de normale blogindlæg, Google læser og indekserer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:54

jesperFG:

og lige et tillægsspørgsmål - hvis jeg vil have vores facebook fans også får gavn af artiklerne, skal jeg så kun linke inde fra facebook af - eller kan jeg skrive teksten fuldt ud - jeg går ud fra det første er det bedste?

Ja, hvis jeres Facebook-side er tilgængelig for Google (hvad sådan en fanside vel altid er?), så bør du ikke skrive hele din tekst af og lægge op derinde.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 17:58

tak skal du have Frank - så må jeg heller få smidt en robots op på siden inden jeg laver pdf'erne :)  ... og ændret lidt på facebooksiden :)

mvh
jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)