nogle af de blogindlæg jeg vil lave på min side www.pogg.dk vil være fornuftige at lave som downloadbare pdf'er bagefter. Vil det resultere i dublicate content hos Google?
Grunden til at jeg gerne vil lave pdf'erne er naturligvis for at det både er let at gå til for brugerne, printet vil blive pænere og jeg kan få smidt vores logo og kontaktinfo på printene.
og lige et tillægsspørgsmål - hvis jeg vil have vores facebook fans også får gavn af artiklerne, skal jeg så kun linke inde fra facebook af - eller kan jeg skrive teksten fuldt ud - jeg går ud fra det første er det bedste?
Google læser også pdf'er, så hvis du gør som beskrevet her uden yderligere forholdsregler, render du ind i duplicate content.
Best practise er at sørge for, at pdf'erne ikke bliver læst (f.eks. ved at lægge dem i en mappe, der udelukkes ved hjælp af robots.txt), så det bliver de normale blogindlæg, Google læser og indekserer.
og lige et tillægsspørgsmål - hvis jeg vil have vores facebook fans også får gavn af artiklerne, skal jeg så kun linke inde fra facebook af - eller kan jeg skrive teksten fuldt ud - jeg går ud fra det første er det bedste?
Ja, hvis jeres Facebook-side er tilgængelig for Google (hvad sådan en fanside vel altid er?), så bør du ikke skrive hele din tekst af og lægge op derinde.