Hej Aminoer
Jeg er igang med at starte en virksomhed, og hertil skal jeg bruge nogle forretningsbetingelser / vilkår... Jeg har i den anledning kigget nogle andre firmaer med samme forretningskoncept over skulderen, for at se hvilken betingelser de har overfor deres kunder... Da man lige så godt kan høste erfaring fra andre, således man ikke begår unødvendige fejl! Så var det lige jeg tænkte: Hvorfor opfinde den dybe tallerken to gange? Jeg har derfor tænkt på at "låne" forretningsbetingelserne for de andre firmaer, og så tilrette dem til min kommende forretning... Men spørgsmålet er, om det overhovedet er lovligt? De forretningsbetingelser jeg har fundet og vil "låne" fra, ligger frit tilgængeligt på nettet, og der er ingen stedet det fremgår der er copyright på disse... Derfor bliver jeg i tvivl...
|
Du må ikke direkte kopiere, heller ikke selv om der ikke står noget om copyright. Du må selvfølgelig gerne lade dig inspirere, så hvis du ændrer lidt i ordstillingen og finder nogle synonyme ord, så er der ingen ko på isen