Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indføring af IT i Retail virksomhed...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Jeg er lige blevet ansat i en lille virksomhed. Virksomheden sælger kemiprodukter til auto, mc og camping branchen.

Det er familieejet, far, mor, datter og mig. Derudover har vi ca 30 sælgere der kører rundt til alle auto, camping og MC værksteder. 

Det er kun datteren der har en computer og et lille fakturerings program.

Da jeg er uddannet produktionsteknolog og elektronikmekaniker ved jeg at IT kan gøre mange ting meget nemmere i hverdagen.

Mit problem er så at få analyseret vores behov... Nogen der kan hjælpe med det..? Søger man et tilbud..? Eller findes der uvildig rådgivning der kan guide mig til den rette løsning for os..? Jeg vil jo gerne gøre det stort.. er jo en dreng... men er slet ikke sikker på at det er nødvendigt for at dække vores behov...

Så hvis der er nogen derude som kan hjælpe mig/ guide mig til en korrekt IT løsning ville jeg blive glad...

Mange Hilsner fra Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:21

Michael Laursen:
Så hvis der er nogen derude som kan hjælpe mig/ guide mig til en korrekt IT løsning ville jeg blive glad...

Hej Michael,

Der er flere eksperter her på Amino som kan yde rådgivning om IT løsninger til virksomheder. Smile

Hos Nielco IT tilbyder vi også den type rådgivning.

Den bedste rådgivning vil være baseret på et eller flere personlige møder, hvor der er mulighed for at drøfte jeres muligheder.

Hvor i landet har I base?

De bedste hilsner
John Nielsen,

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 22:52

Hej John,

Vi holder til i Ebeltoft...

Men hvordan er det... tager man ikke penge for rådgivning eller ligger det i et tilbud..?

Hilsen Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:01

Hej Michael,

Ebeltoft.. min barndomsby Smile

Nu vil jeg nødigt tale på andres vegne vedrørende prispolitik.

Men hos os er det første møde gratis.

Det giver jer muligheden for at se os an, og vi får muligheden for at vise eksempler på vores rådgivningsmæssige kompetencer.

Mener I, at der er noget at gå videre med, efter det første gratis møde, så finder vi naturligvis en løsning på det. Smile

De bedste hilsner
John Nielsen

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 23:15
Jeg noterer lige jeres Link. Så vender jeg tilbage. Hav en god weekend. Du kan tage et kig på vores hjemmeside Innotec.dk den trænger til en overhaling... ;-)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:29

Begynd med at finde ud af vilke behov  firmaet har.

Snak med  sälgere hvad har de brug for?

Vilke arbejdsgange kan effektivisers med IT?

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 02:06

Michael Laursen:

Med det du har oplyst indtil videre, så ser det ud til, at I skal have et system med følgende:

• Sælgerne skal have adgang til varekatalog og udarbejdelse af tilbud
  • Datteren skal kunne fakturere

Af ønsker kunne der måske være:

• Automatisk bogføring af fakturaer
  • Indkøbsordrer ligges ind i systemet
  • Varemodtagelse og -levering sker med håndscanner
  • Sælgerne har direkte adgang til systemet, så tilbud let kan ændres til kundeordrer
  • Lagerhåndtering

Prisoverslag inkl. ønsker

En løsning baseret på online-regnskabet SALDI, lagerpc med trådløs håndscanner, ny pc til administration og bærbare pc'er med mobilt netværk til alle sælgere.

Investering

30 bærbare med 3G-modem, al software og opsætning á 5.000,- = 150.000,-

1 Pc til lager med trådløs scanner, al software og opsætning = 9.000,-

1 Ny pc til administration med al software og opsætning = 6.000,-

3 Kurser med 10 kursusdeltager i systemet for sælgerne á 4.000,- = 12.000,-

1 Kursus for administrative medarbejdere inkl. ekstern bogholder = 8.000,-

1 Kursus for lagermedarbejdere = 4.000,-

Investering i alt = 189.000,-

Årligt abonnement

1 SALDI-abonnement over 10.000 årlige postering pr. år = 3.000,-

33 Samtidige brugere på SALDI pr. år á 300,- = 9.900,-

30 3G-mobilabonnement pr. år á 3.000,- =  90.000,-

0 Softwarelicenser = 0,-

Årligt abonnement i alt 102.900,-

Ring hvis du har spørgsmål - 46 90 22 08

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 11:14

Hej Claus,

Det ser jo fantastisk simpelt ud, men når det er sagt må jeg nok hellere lukke lidt op for posen. ;-)

Jeg søgte noget uvildig rådgivning, så nu hvor vi er startet er det vel på sin plads at beskrive problemet lidt bedre.

Som tidligere beskrevet har vi en flok kørende sælgere der kører fra kunde til kunde.

Lager og distribution er lagt ud til en underleverandør.

Økonomistyring er lagt ud til en revisor.

Så den simpleste løsning for os er vel en Webbutik. Sælgeren med adgang til internettet kan gå ind og fortage en bestilling, se lagerstatus osv. Det er der ikke noget hokuspokus i, dog kan det være et problem med lagerstatus hvis underleverandørens IT løsning ikke er optimal. 

Derudover vil jeg gerne have noget CRM koblet ind over det. Men har ikke set noget simpelt endnu.. Vil gerne selv kunne bestemme layoutet/de informationer der bliver vist. Alt det med salg kampanger og andet gejl har jeg slet ikke brug for endnu...Måske man kunne kombinere dette med webbutikken...? Skal jo alligevel have en hjemmeside haj til at lave webshoppen... så et par faneblade og ekstra felter er vel ikke noget problem.

Så skal der computere til, der skal virusscannere og firewall til. Hvad med backup..? Og meget mere. Hvilke officeprogrammer er nok... eller har jeg brug for den store pakke da den måske dækker 80% af vores behov..?

Så kort sagt søger jeg en rådgiver som kan sætte sig ned med mig og chefen og snakke vores behov igennem, som ikke er der for at tjene penge ....tænker at der må være gratis rådgivning for iværksættere...Vil også gerne betale for rådgivningen, men det skal bare ikke være nogen som tjener på den løsning man kommer frem til...

Endnu en gang tusinde tak til alle jer som gider læse og skrive her på Amino...

Hilsen Michael

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 16:57

Michael Laursen:
Jeg søgte noget uvildig rådgivning

Det ved jeg, men de fleste rådgivere har ikke et bredt kendskab til markedet, men ofte blot nogle få, som de rådgiver om igen og igen.

Eksempelvis benytter mange revisoren til at rådgive omkring valg af økonomisystem. Men de færreste revisorer har kendskab til andre dele af økonomisystemet end de rent regnskabstekniske (som selvfølgelig skal være på plads).

Når det gælder arbejdsgangene ved indkøb, salg, produktion og kundehåndtering, som et økonomisystem ofte også håndtere, så får du ofte ikke en ordentlig rådgivning af revisoren.

Det samme gør sig gældende ved de uafhængige rådgivere, du måtte vælge til valg af systemer til håndtering af jeres virksomhed.

Eksempelvis vil valg af kontorpakke ofte blot være et valg blandt Microsoft Office-løsninger, hvor din virksomhed måske var bedst tjent med en OpenOffice.org-løsning, hvor det samtidigt også var mulighed for at spare på omkostninger til styresystem (Linux i stedet for Microsoft Office eller Mac OS X), hvor Linux også er fri for de gængse vira, så dette også kan udelades.

Spørger du den uvildige rådgiver herom, vil de fraråde dette pga. at de ikke kender det - og altså ikke baseret på fakta omkring produkterne.

Spørger du her på Amino, vil du få et mere nuanceret svar end en uvildig rådgiver på netop dette område.

Og hvorfor skulle det så ikke gælde andre områder også.

Hos SALDI er vi eksperter i netop SALDI, så det kan vi rådgive om - så måske du kan starte med den uvildige, men have os og andre systemer, som du får kendskab til, in mente, når du reelt skal ud athave den vildige rådgivning, som de enkelte leverandører vil give dig.

SALDI passe ikke til alle virksomheder, men jeg synes stadig, det er en oplagt løsning til jer - også med de ekstra informationer, du har givet.

Med venlig hilsen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:44

Hej Michael

Vi er et reklame / webbureau der har udarbejdet et meget simpelt CRM system med salg som omdrejningspunkt.

Vi kan tilbyde at opbygge en webshop hvor CRM og CMS kan arbejde sammen. Samtidig kan systemet integreres med forskellige regnskabsprogrammer således at du nemt kan overføre alle dine kunder til CRM systemet

Vi tager 399 kr / md for selve CRM systemet og det er inkl 10 bruger, hosting og oprettelse.

Mht. webshoppen kan vi sagtens komme med et tilbud der passer på jeres behov og ønsker.

Du er velkommen til at skrive en privat besked eller ringe til mig på 7362 8400

Vi vil rigtig gerne komme med et bud på en skræddersyet løsning til jer

Du kan også læse mere om vores CRM system på www.clickmate.dk

Jeg håber at høre fra dig

Clickmate CRM system udviklet af Clickwork aps

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)