Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk dropshipping - kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver en webshop der sælger golfudstyr. Når vi får en ordre på f. eks et par sko, sender vi den videre til leverandøren, som så sender varen direkte til kunden. Det er lidt tidskrævende for os, at skulle videresende disse ordrer osv. så jeg lurede på, om man kan lave et system der automatisk videresender ordrene til de pågældende leverandører?

Vi har ca. ti leverandører, og vores shop kører i DanDomains system. Så kan der lade sig gøre heri (hvordan?), eller kan man gøre det via f. eks Magento?

Håber I kan hjælpe mig på vej.

På forhånd tak!

Mvh. Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Hej Mikkel

Ja, det er bestemt muligt. DanDomain kan intergreres med f.eks Navision og herfra får du så programmeret denne løsning, som så det taler sammen med dine leverandørs lager- og ordrestyringssystemer.

Lige med Magento så har jeg ikke lige lige erfaringer her på intergrationsdelen, men jeg mener bestemt også det er muligt med det system.

I virkeligheden kan de fleste shops få lavet denne funktion, bare der er nogle integrationsmuligheder til eksterne systemer såsom f.eks. Navision m.m.

Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 13:11

Hej Henning,

Fedt at du altid er klar med gode råd! Navision - det lyder dyrt. Kan det ikke lade sig gøre på andre måder? Vores leverandører har ikke brug for at få det integreret i deres system - de skal blot bruge en mail med ordren i. Kan det ikke laves forholdsvist simpelt?

Mvh. Mikkel

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

mikkelo:
de skal blot bruge en mail med ordren i.

Så skal de vel bare inkluderes i den box du udfylder, som skal modtage ordremails...

Er dog ikke sikker om det kan specificeres per vare i Magento.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:29

Lasse:
Så skal de vel bare inkluderes i den box du udfylder, som skal modtage ordremails...

Præcis. I bl.a. scannet shop kan man pr. produkt sende en ordrekopi til en valgfri modtager, f.eks. en dropshipper.

Jeg vil absolut også mene, at det er muligt at opsætte i f.eks. outlook, men jeg har ikke selv forsøgt.
Du kunne f.eks. sørge for, at ordreemail kom til at indeholde en slags leverandørkode, ved at lægge denne i noget af det info, der kommer med på ordreemailen. Denne kode kunne f.eks. Lev-0001.

Herefter kan du lave en regel, der vidersender alle emails, der indeholder dette ord.
Kan du følge mig?

Evt. kan det nok også sættes op på en mailserver, så det sker, inden den kommer til din computer.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:17
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20

Hold kæft hvor godt tænkt..

2 modtagere af e-mailen, så er alt automatisk - det var sku nemt og meget smart.

Mange tak

Mikkel

Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 17:08

Spændende! Jeg prøver, at rode videre med det! Tak for alle jeres input!

Mikkel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)