Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WI-FI sikkerhed, er det godt nok?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

1902 flytter konto om 3 måneder og vi overvejder at droppe kabel LAN og i stedet bare bruge WI-FI. Teknikken og hastigheden til vores brug er vi ikke bange for, men vi er bekymret om sikkerheden er i orden.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om I kender til virksomheder der kun køre rent WIFI netværk frem for kabel netværk hhv. om I mener sikkerheden er i orden.

p.s. vi installerer scrambler langs væggene, døre, loft og gulv. 

Mvh

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

""p.s. vi installerer scrambler langs væggene, døre, loft og gulv. ""

jeg vil overhoved ikke svare på nådet der lyder så dumt.

hvor satan har i fådet af vide af i skal installer scrambler på den måde.

håber dog ikke af i selv tror på det.

men

du styre bare det hele via MAC adresser.

og så bare lidt kode på for af det virker lukket ned..

så er der ikke mere i det.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 03:34

EAP via WPA2 er fint. Er ikke brudt endnu.

Ellers så gør som ovennævnte og smid mac filtrering på, jeg vil dog ikke tilråde at gøre dette alene, da MAC adresser stadigvæk kan spoofes. Men mac + WPA2, så er den vidst hjemme.

og god nat ;)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Peter Skouhus:
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om I kender til virksomheder der kun køre rent WIFI netværk frem for kabel netværk hhv. om I mener sikkerheden er i orden.

Jeg kender til flere, da jeg har installeret det trådløse udstyr. Med det nye udstyr der benytter N teknologien, er hastigheden også fornuftig, hvis det kun bruges til deling af mindre filer og alm. surf, e-mail osv. Husk på at trådløst netværk er en delt resource, så hvis flere benytter netværket på samme tid, så falder hastigheden drastisk.

Peter Skouhus:
p.s. vi installerer scrambler langs væggene, døre, loft og gulv.

Glem alt om scrambler, det får I ikke andet end problemer ud af (dårligt signal, afbrudte forbindelser etc.).

Hvis I har en Windows Server med Active Directory kørende og jeres arbejdsstationer er tilmeldt domænet, så er det forholdsvis nemt at lave en super sikkerhed baseret på kryptering og certifikater . (Se nærmere her: http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Wireless_Networking/).

Hvis I ikke har en server, så opsæt netværket med WPA2 sikkerhed. Koden skal være lang og gerne blandet store små bogstaver tal osv. Skift den også jævnligt, især hvis I har gæster på besøg, som I giver adgang,

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 09:17

Køb også nogle Access Points af god kvalitet (ikke de billige modeller), f.eks. Cisco eller lign. Nu kender jeg ikke størrelsen af kontoret, men opsæt gerne flere AP'er og lad PC'erne roame imellem dem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)