Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning - navn til børnetøjsbutik

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
PangDang-stemme fra mig :-)

Anyway - tjekkede lige hos dkpto.dk - der er ikke nogle af disse navne, der er varemærkeregistrerede, så de problemer slipper du da for :-O

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:20
Dato: 01-11-2006 23:18:11 Forfatter: Janne Petersen

Ja, i kan stemme nok så meget på Pangdang...men det ændrer ikke ved at det navn er taget :-( www.pangdang.dk

Held & lykke :-)

Hej Janne. Jeg vidste godt navnet var taget. Det er en mindre møbelbutik i Nordsjælland (?). Men det er ikke samme branche og navnet er ikke beskyttet. Så det burde, som Dimitri skriver, ikke blive et problem. At .dk er taget, ser jeg ikke som den store sorg ... Men tak for opmærksomheden.

Der er forresten også en restaurant i Hellerup der hedder Kardemomme.

Mvh,

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 08:40
Kære Alle.

Først og fremmest mange tak for alle jeres svar og bemærkninger. Jeg kan ikke helt komme mig over dette forum, som i mit tilfælde har været til utrolig stor hjælp i denne opstartsfase.

Jeg synes det har været rigtig sjovt at følge udviklingen i afstemningen. Kardemomme fór ind på en klar første plads, men nu har den og PangDang lige mange stemmer.

Mine egne overvejelser om de tre mest populærer navne har været:

1 - Krusemynte - min Mor fandt på det. Jeg kan godt lide det fordi det er lyst og det knaser lidt når man siger det. Det er "crispy" for at ty til det engelske. Men jeg synes det forpligter, da jeg som kunde selv ville forvente "en lys, sød og mild butik". Den henvender sig heller ikke meget til drenge. Måske helt små, men ikke en beskidt krudtugle på 5.

2 - Kardemomme - den mørke pendant (!) til Krusemynte. Jeg synes ordet ligger rigtig godt i munden og jeg synes det rent grafisk er meget ... ja ... smukt ligefrem. Jeg forestiller mig det skrevet med lidt rødguld/bronze agtige bogstaver. Men igen, det forbindes med noget mørkt (Røvere er ude om natten), eller noget ligefrem eksotisk (Indisk Mad). Der er enten en stemning eller en duft relateret til navnet, og jeg synes det er alt for mange præsumptioner at prøve at leve op til.

3 - PangDang - jamen, det bliver nok vinderen, hvis der ikke komme noget andet genialt indenfor de næste par dage. Der er ingen der kan være 100% forudindtaget overfor sådan et navn. Det henvender sig til begge køn, hvilket jeg ser som meget vigtigt. Det kan, ifølge min overbevisning, være en meget stilren butik med minimalistiske forhold, eller det kan være den fulde palet med farvede tapet og kulørte lamper. Jeg hælder nok mest til det sidste. Selvom tøjet bliver rimeligt "eksklusivt", så er det ikke min intention at kunden skal føle at hun skal hjem og skifte tøj inden hun kommer ind.

Men jeg lader afstemningen stå lidt endnu.

Mvh,

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:30
Dato: 02-11-2006 08:39:59 Forfatter: Camilla Amtrup

Først og fremmest mange tak for alle jeres svar og bemærkninger. Jeg kan ikke helt komme mig over dette forum, som i mit tilfælde har været til utrolig stor hjælp i denne opstartsfase.

Du behøves ikke at komme over det, men hvis du skal have lidt hjælp kan vi da godt svine dig lidt til?

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:33
Tilslutter mig Kardemomme

/ Charly

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 11:00
Dato: 02-11-2006 10:30:20 Forfatter: Morten Ellegaard Larsen [QUOTE]Dato: 02-11-2006

Du behøves ikke at komme over det, men hvis du skal have lidt hjælp kan vi da godt svine dig lidt til?

"Det er godt at have noget til gode, hvis det ikke er hug." - gammelt ordsprog.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:05
Har lige smidt min stemme på PangDang. Der er sgu'' for meget jul og pebernødder over Kardemomme.

PangDang er smart, moderne og så klinger det bare en tand bedre.

Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:34
Hej Camilla

Held og lykke med din nye butik! Jeg holder klart på PangDang, det klinger rigtig godt og giver en god lyd uden at koble en bestemt stil på butikken. Jeg sælger mine varer til ca 100 børnetøjsbutikker rundt om i Danmark og er ikke stødt på nogen med et navn der ligner - alligevel virker navnet trendy og i tråd med andre butikker med stærk profil.

Hvis du er interesseret i at føje nogle lækre varer til dit sortiment, så er jeg indehaver af Bipi Stuff - DryBib som bl.a. sælger DryBib og BandanaBib, de mest trendy hagesmække på markedet :-)

Jeg er i øvrigt helt ny på netværket. Har fået det anbefalet af Karina fra Fleece.dk og glæder mig til at lære jer at kende!

Hilsen Birthe

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 15:24
Hej Birthe

Det vil jeg gerne høre mere om. Jeg kender godt Bipi Stuff, men er lidt i tvilv om det passer med mit øvrige sortiment. Du må meget gerne skrive til mig på camilla"snabela"amtrup.dk

Mvh,

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)