Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mekaniker regning

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Hvad ville i tænke hvis i kørte jeres bil til en mekaniker med beskeden "Jeg skal have bilen til syn, derfor vil jeg gerne have den tjekket efter, så den kan gå igennem synet". Vi aftaler at jeg skal komme så vi kan kigge den igennem og det gør vi så. Her efter finder han det der skal skiftes og dette mener han bagefter vil koste omkring 3.500-4.000 kr inkl. moms. Så alt i alt med arbejdstid. Derudover tilbyder han at kører den til syn for mig, uden jeg skal betale ekstra for det, men selvfølgelig for synet.

Da jeg så skal hente bilen lyder regningen på 5.700 kr. (Inkl. syn) den har måttet igennem synet to gange da han havde overset noget med udstødningen, og derudover har han ikke lavet noget med oliespil i motorrummet, kun vasket det, og så kan jeg komme igen om 14 dage og få det ordnet alt efter hvad det er...

Kan det være rigtigt at regningen lyder på så meget mere, og kan man ikke forvente at bilen går direkte igennem syn når man beder mekanikeren gøre den klar til syn?

Håber på lidt respons.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:05

Hej Kasper

Desværre kan en mekaniker ikke finde alle de ting der måtte dukke op efter det første syn.

En fast pris er således umuligt at forudse.

Du må til lommerne og være glad for, at regningen ikke blev meget større end den, du fik.

Mange køber netop en ny bil, for at undgå store overraskelser de første mange år.

mvh Geeked

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:09

Bilen er kun tre år gammel, så det er jo ikke en gammel bil...

Så skal mekanikeren jo hellere sige at jeg ligeså godt kan kører den direkte til syn, og så få lavet det som den dumper på, istedet for at skal have den lavet to gange...

Syntes nu en mekaniker burde finde de ting som syns hallen finder, ellers ryger ideen da med at kører den til mekaniker for at få lavet service tjek osv.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:15

Kasper Pedersen:

Bilen er kun tre år gammel, så det er jo ikke en gammel bil...

Så skal mekanikeren jo hellere sige at jeg ligeså godt kan kører den direkte til syn, og så få lavet det som den dumper på, istedet for at skal have den lavet to gange...

Syntes nu en mekaniker burde finde de ting som syns hallen finder, ellers ryger ideen da med at kører den til mekaniker for at få lavet service tjek osv.

Hvad er det for en bil som allerede har alvorlige fejl efter 3 år? Surprise

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:19

hej, syntes nu godt at mekanikeren kunne have lavet alt der var i vejen, han burde vide det hvis han har gået bilen efter så den var klar til syn, han er nu engang uddannet og arbejder professionelt med det til dagligt!!

Men at regningen lyder på så meget mere, syntes faktisk det er temmelig billigt sluppet når vi snakker ekstra regning, den går ikke over i kategorien helt ude i hampen!!

:-) vh T

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:21

Det er en Fiat grande punto.

Den skulle have skiftet bremse skiver og klodser, have renset motorrummet (Der var meget olie i motorrumet, dette skulle også afhjælpes, men det blev ikke gjort) og så overså han at der var noget med udstødningen som gjorde at den ikke kunne godkendes før han havde haft den skildt ad og tapet noget på den så den ikke kom med beskidt os el noget i den stil (Som i kan hører har jeg ingen forstand på biler).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Kasper Pedersen:

Det er en Fiat grande punto.

Den skulle have skiftet bremse skiver og klodser, have renset motorrummet (Der var meget olie i motorrumet, dette skulle også afhjælpes, men det blev ikke gjort) og så overså han at der var noget med udstødningen som gjorde at den ikke kunne godkendes før han havde haft den skildt ad og tapet noget på den så den ikke kom med beskidt os el noget i den stil (Som i kan hører har jeg ingen forstand på biler).

Det man typisk gør er at måle co'en ved udgangen, og er den ok, så tænker man desværre ikke mere over det. Problemet er at hvis der er hul før katten, så vil den dumpe, da den så forurener for meget. Og det kan så have været en defekt pakning eller andet. Eller at der direkte skulle en ny kat på, altså et par tusinde ekstra lyder her rimelig.

Jeg kan godt forstå at han ikke lavede olie spildet, da det hurtigt kan betyde nye pakninger i toppen, som worst case. Og det er så hurtigt en udgift på flere tusinde kroner. Men ellers så kan det også være svært at finde hvor den smidder olien, og den nemmeste måde er at rense den, og så vente nogle dage også tjekke op på hvor den sviner mest. så har man her en ide om det. For der er sådan set kun tryk på olien inde i motoren. Og den skulle så gerne være skruet ordentligt sammen. Men ryger en toppakning, så kan den sprøjte ud der fx. Men ellers kan det så også være topdækslet. Som tager 5 min og skifte, så du kan se det variere.

Men ellers så har mekanikeren sikkert vurderet at den lille stigning ikke har betydet noget. Men han skulle have informeret dig før. Og du kan sikkert vinde en sag i klage nævnet. Men så skal du heller ikke forvente at kunne bruge værkstedet bagefter. Med det forbehold selvfølgelig, at det som der er belevet sagt ikke har kunne misforståes, eller tolkes anderledes. Som faktisk er en typisk fejl fra mange mennesker.

Er det mig, så ville jeg bide det i mig, og så være glad for at jeg har en bil de næste 2 år. Og så vurderet om servicen var ok.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 18:25

Hej Kenneth.

Tak for det forklarende indlæg:) Han tjekkede slet ikke udstødningen, kun bremser og så at der er olie i motorrummet. Det der undre mig er at han selv sagde hvad han ville gøre med motorrummet og det var regnet med ind i prisen.

Men det jeg hæfter mig ved er at jeg beder om at den er klar til syn og et var den så ikke, det koster så lige 500-600 kr ekstra. Det synes jeg er meget forkert, det er jo hans job, så må han tjekke ordentligt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:25

Kasper Pedersen:

Lige præcis, der findes ikke billigere testmuligheder - laver selv altid det stunt.Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Hej

Ikke at jeg skal forsvare mekanikeren, selvfølgelig er det dumt ikke at tjekke CO, men det skal gøres med en varm motor. Og skal den stå og varme op, så skal den være under opsyn. Det vil sige at det koster penge,  og for at kunne lave udstødningen, skal den så være afkølet igen....altså tid.

Og nu skulle en bil der er 3 år gammel helst ikke have problemer med udstødningen, med mindre at den har ligget og sejtrækket meget. Normalt holder en udstødning gerne 10 år, en kat mindre. Men alt efter brugen af køretøjet.....sejtrækker man meget, så fylder man katten med sod, og derved nedsætter man gennemstrømningen, der så giver en belastning på pakninger.

Nu bad du om at den skal være klar til syn, så der er ikke noget at komme efter, selvom jeg mener at god service er lige at tage knoglen og informere.

/Kenneth

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)