Hej Aminoer. Lige et hurtigt spørgsmål. Hvad ville i tænke hvis i kørte jeres bil til en mekaniker med beskeden "Jeg skal have bilen til syn, derfor vil jeg gerne have den tjekket efter, så den kan gå igennem synet". Vi aftaler at jeg skal komme så vi kan kigge den igennem og det gør vi så. Her efter finder han det der skal skiftes og dette mener han bagefter vil koste omkring 3.500-4.000 kr inkl. moms. Så alt i alt med arbejdstid. Derudover tilbyder han at kører den til syn for mig, uden jeg skal betale ekstra for det, men selvfølgelig for synet. Da jeg så skal hente bilen lyder regningen på 5.700 kr. (Inkl. syn) den har måttet igennem synet to gange da han havde overset noget med udstødningen, og derudover har han ikke lavet noget med oliespil i motorrummet, kun vasket det, og så kan jeg komme igen om 14 dage og få det ordnet alt efter hvad det er... Kan det være rigtigt at regningen lyder på så meget mere, og kan man ikke forvente at bilen går direkte igennem syn når man beder mekanikeren gøre den klar til syn? Håber på lidt respons.
|
Hej Kasper
Desværre kan en mekaniker ikke finde alle de ting der måtte dukke op efter det første syn.
En fast pris er således umuligt at forudse.
Du må til lommerne og være glad for, at regningen ikke blev meget større end den, du fik.
Mange køber netop en ny bil, for at undgå store overraskelser de første mange år.
mvh