Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop i DK som udenlandsdansker?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej er der nogen der har erfaring med at drive en webshop i DK men samtidig har været udenlandsdansker?

ville gerne åbne en shop i DK og have lager der, da jeg ikke vil sende fra UK da det er ret dyrt med deres postsystem. Der vil selvfølgelig være en samarbejdspartner i DK der skal stå for det praktiske, men hvordan er firma regler omkring det at drive firma som udenlandsdansker?

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 02:10

Jeg har ikke selv nogen erfaring men kan da fortælle, at en dansk virksomhed skal have en fast adresse her i Danmark (en postbox f.eks. er ikke nok). Men du kan også vælge at have et engelsk firma, som driver en dansk webshop og få et dansk momsnummer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 00:01

Den eneste begrænsende faktor i denne sammenhæng er (som altid) PBS. Hvis du ikke har brug for en indløsningsaftale til dankort, men kan nøjes med en til VISA (som kan bruges af alle med visa-dankort), så kan du for så vidt sagtens drive din butik i udlandet og have den kørende på et .dk-domæne - det er der ingen ben i.

Og for at gøre forvirringen total, så har jeg oplevet at når man slipper forbi 1. og måske 2. level support hos PBS, så hører man folk sige at der faktisk heller ikke er krav om dansk momsregistrering for at få en indløsningsaftale i stand. 

Så det korte svar må være, at der er flere veje til at drive webshop i Danmark selv om du er bosat i udlandet - på den led kender internettet ingen grænser :)

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)