Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

manglende troværdighed i forb. m. skilsmisse fra psykisk syg, nyoptagede lån, udvidelse af eget firma

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 57
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet  slemt i vanskeligheder i forbindelse m. snarlig skilsmisse. Min mand er selvstændig landmand og lider af sygdommen karakterafviger. Jeg har en mindre detail og kursusvirksomhed  indrettet på ejendommen. jeg har arbejdet igennem et par år på at etablerer (og udvide min virksomhed) i yderligere et par af de ubenyttede længer. Endelig er det hele igennem systemet m. landzonetilladelser etc. Ombygning for godt og vel et par mill. er godt fremskredne, da banklånet bliver underskrevet og knap og nap en halv time efter, vælger min mand at vil gå nye veje, rent faktisk er det hans lån optaget med pant i hele ejendommen. Så godt så vidt.  Tilsyneladende har han planlagt dette i lang tid og sådan, at efterfølgende får jeg beboelse og de bygninger jeg har taget i brug, (udstykkes fra jordbesiddelsen som selvstændig ejendom, så de resterende jordbesiddelser som hans del,  jeg  får bygningerne uden gl. gæld men med det nye lån.

Jeg er først ved at finde benene igen og har søgt hjælp hos væksthus sj. og der bliver koplet en frivillig mentor på og det er jo fint at den mulighed eksisterer, mit største problem er at opnå troværdighed hos rådgiverne, når jeg hævder at min forretning inkl. resultater har båret  præg af at ægtefællen er karakterafviger, og da jeg nu står i en hel anden situation end for 2 mdr. siden, og nok engang skal i banken med nye budgetter er jeg lidt i et dilemma.

Jeg bliver rådet til at omstrukturer og forpagte de nye lokaler ud og evt. butikken, for rådgiverne tror heller ikke jeg kan og rådgiveren mener heller ikke banken vil tro at jeg kan det, som det oprindelige koncept gik ud på, når jeg nu står alene, i min verden grotesk, for jeg har hele tiden stået alene med chikane fra en karekterafvier. ØV ØV

Jeg mener man skal være på god dialog med ens bank, og jeg kan selvfølgelig godt sidde sammen med rådgiveren og forhandle ud fra hans oplæg og beregninger for at få det til at gå igennem med overtagelse af det nye lån og forpligtigelserne. Mit oprindelige koncept vil ryge sig en tur og noget af al det sjove ved at få det til at vokse og blomstre (nu hvor der så ikke er chikane) går jo noget af fløjten.

Kan også helt klar fornemme at bankrådgiveren næppe vil tage det for gode vare med min forklaringer om en karakterafvier har haft indflydelse på min indsats, de fleste opfatter formentlig betegnelse som værende nogen der kun eksisterer på større arbejdespladser el. som nogle der går rundt og slår folk ned og hun kender ham absolut kun fra den pæne side.

Hvordan ialverden takler jeg det, kører jeg det bare efter mit hoved, hvis banken går med til delingen efter rådgiverens hoved ?

Gode vinkler modtages gerne

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)