Re-post - Jeg har en idé om den første post jeg lavede havnede i den forkerte kategori.
Vi overvejer at få et tilvalgs køb på vores hjemmeside der hedder "kredit indtil næste 1." Jeg ved at just-eat tilbyder noget lignende, med 15 dages kredit for 9 kr.
Da beløbet er omkring 1200kr. ville vi tage 50 kr. i kredit gebyr, og så på en eller anden måde, hvis muligt, få e-pay til at kategorisere betalingerne efter hvornår de skal hæves. En indbygget datofunktion i ordren kunne hvis det spiller sammen med e-pay kategorisere dem i kasser efter hvilken måned de skal hæves. Så kunne man bare altid hæve på d. 1 i måneden. Der kunne selvfølgelig også laves mulighed for "kredit" i 2 måneder, til en pris af 100kr. men samme koncept. Er der nogen der har erfaringer eller viden omkring dette? |
Hej,
Hvis vi taler om en traditionel indløsningsaftale med PBS og de muligheder den rummer, så vil det være lidt tricky at tilbyde denne funktionalitet. PBS "garanterer" dig pengene i en uge efter autorisation (omend intet er sikkert i samhandel med PBS, der gladeligt napper pengene tilbage flere måneder senere hvis kortejeren hævder at han ikke har foretaget handlen). Desuden kan du kun hæve det beløb du har autoriseret og ikke hæve evt. ekstragebyrer/kreditgebyrer på fleksibel vis.
En bedre måde at gribe det an på ville nok være at få en tillægsaftale om abonnementbetalinger hos PBS. Med en sådan i hånden kan du autorisere et kort én gang, og så må du hæve lystigt på det fremover. I dit tilfælde ville der så kun blive tale om en enkelt eller to hævninger alt efter hvordan I skruer det sammen (med mindre I ville lave en art konto-funktion), og det skal naturligvis fremgå klart af handelsbetingelserne.
På den måde ville du "frit" f.eks. kunne hæve DKK 50 nu og her i gebyr, og så det fulde beløb sidenhen.