Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit funktion på dankort betaling via e-pay.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Re-post  - Jeg har en idé om den første post jeg lavede havnede i den forkerte kategori.

Vi overvejer at få et tilvalgs køb på vores hjemmeside der hedder "kredit indtil næste 1."

Vi sælger pakkerejser i form af bustur og billet til et udsolgt event, i mange tilfælde ligger disse events sidst på måneden, og vi har derfor folk der spørger om de kan vente med at betale til de får penge, eller om vi kan vente med at trække pengene.

Jeg ved at just-eat tilbyder noget lignende, med 15 dages kredit for 9 kr.

Mit spørgsmål er så, er det lovligt at tilbyde kredit i den form, at vi reserverer betalingen, men venter med at hæve den? Da beløbet jo under alle omstændigheder bliver reserveret på kortet og derfor ikke længere er til rådighed på kontoen. Så er det jo i virkeligheden ikke kredit, da fordelen ved en kredit er at man har beløbet til rådighed i nogle ekstra dage.

Da beløbet er omkring 1200kr. ville vi tage 50 kr. i kredit gebyr, og så på en eller anden måde, hvis muligt, få e-pay til at kategorisere betalingerne efter hvornår de skal hæves.

En indbygget datofunktion i ordren kunne hvis det spiller sammen med e-pay kategorisere dem i kasser efter hvilken måned de skal hæves. Så kunne man bare altid hæve på d. 1 i måneden. Der kunne selvfølgelig også laves mulighed for "kredit" i 2 måneder, til en pris af 100kr. men samme koncept.

Er der nogen der har erfaringer eller viden omkring dette?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:15

Hej,

Hvis vi taler om en traditionel indløsningsaftale med PBS og de muligheder den rummer, så vil det være lidt tricky at tilbyde denne funktionalitet. PBS "garanterer" dig pengene i en uge efter autorisation (omend intet er sikkert i samhandel med PBS, der gladeligt napper pengene tilbage flere måneder senere hvis kortejeren hævder at han ikke har foretaget handlen). Desuden kan du kun hæve det beløb du har autoriseret og ikke hæve evt. ekstragebyrer/kreditgebyrer på fleksibel vis.

En bedre måde at gribe det an på ville nok være at få en tillægsaftale om abonnementbetalinger hos PBS. Med en sådan i hånden kan du autorisere et kort én gang, og så må du hæve lystigt på det fremover. I dit tilfælde ville der så kun blive tale om en enkelt eller to hævninger alt efter hvordan I skruer det sammen (med mindre I ville lave en art konto-funktion), og det skal naturligvis fremgå klart af handelsbetingelserne. 

På den måde ville du "frit" f.eks. kunne hæve DKK 50 nu og her i gebyr, og så det fulde beløb sidenhen.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:03

Hej Moski,

Tak for svaret, jeg beklager jeg først har set det nu, og derfor først svarer dig nu.

Jeg har set de har løsningen ved Just-Eat, det er spørgsmålet hvordan de har bygget det op.

Hvad er en art konto funktion?

Umiddelbart lyder det til at en abbonementsbetalings aftale hos PBS vil kunne løse store dele af vores problemstilling, dog kan jeg ikke se hvordan det kan sikre os at der er penge på kortet til den reelle hævning af produktet foretages. Problemet er jo et eller andet sted at der først skal tjekkes om der er dækning på kortet, og efterfølgende skal pengene hæves, og der skal selvfølgelig også være dækning, men det kan man vel aldrig garantere?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 15:40

Vedr. autorisation af et beløb som I ikke skal hæve med det samme, vil I kunne køre betalingen op mod PBS på en anden måde. Det beskriver vi lidt om her (giver også mulighed for delhævning): http://www.epay.dk/support/docs.asp?solution=9

Kort fortalt handler det om at I ved første gennemførsel af betalingen, blot får et svar fra PBS om at kortet er ok. Ved trækningen af pengene og dermed gennemførsel af ordren sker så den egentlige hævning (både autorisation og capture af det fulde beløb) og det vil først være her at I er helt sikre på at få pengene. Dvs. det kan altså godt lade sig gøre, med den "kredit" løsning du tænker på. Mht. den funktion du efterspørger om hævning af betalingerne på bestemte tidspunkter, er det netop abonnementsbetalinger I skal køre det som. I kan dermed lave en script der kalder gatewayen og hæver betalingen når I ønsker det. Vi beskriver vores abonnementsfunktion her: http://www.epay.dk/support/integration.asp?solution=3

Bruger du et Open Source shop system findes der jo også løsninger til at håndtere dette, bl.a. kan vi anbefale www.amember.com

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)