Nu et døgn efter jeg har sendt mailen til alle, er den læst af 30 % ud af 1485.
Uden at kende nærmere til indhold, udsendelsestidspunkt osv., er det en hæderlig visningsprocent. Som det også nævnes, er det jo vinterferie, og mange læser ikke arbejdsmails i disse dage. Det kan man (i hvert fald jeg :)) som iværksætter godt glemme, når alt nu går op i arbejde, og ferie er det man holder, når man sælger firmaet for en lille milliard. :)
Det synes jeg oprindeligt ikke selv var så super meget, men jeg kan læse, at det ikke nødvendigvis er helt skidt, og jeg håber da den kommer lidt højere op de næste dage...omend det nok ikke er super meget. En responstid på en måned synes jeg lyder af rigtig meget. Umiddelbart vil jeg da tro, at de fleste læser mailen samme dag, og så kommer der nogle dumpende over de næste 3 - 4 dage.
Vores erfaring er, at visningskurven falder kraftigt efter dag tre.
Klik-procenten er så væsentligt lavere, omkring 11 % klikker på mailen.
Er de 11% i forhold til det totale antal modtagere, eller det antal modtagere, der har læst nyhedsbrevet?
Jeg vil nu meget gerne have visninsprocenten langt højere op. Næste gang jeg udsender mail, bliver det med navns nævnelse på modtageren i emne-feltet - det virker i hvert fald når disse bliver sendt til mig. Jeg kan ikke lade være med at læse noget, hvor der står mig navn på 
At bruge modtagerens navn i emnefelt eller indhold fungerer ofte rigtig godt. Dog skal du være opmærksom på hvordan du har modtagernes navn registreret. Hvis du har det fulde navn (Hans Jensen), fungerer det ikke så godt, da modtageren hurtigt gennemskuer, at e-mailen ikke er personlig. Det er ganske enkelt for maskinelt med det fulde navn.
Har du derimod fornavn og efternavn hver for sig, er du godt på vej. Undersøg dog om nogen af dine modtagere har skrevet deres navn med små bogstaver (hans i stedet for Hans). Har de det, skal du undersøge om du har mulighed for, i brevfletningen, at ændre navnet, så første bogstav skrives med stort og resten med småt, da det ellers igen kan virke maskinelt.
Held og lykke med næste udsendelse, og giv endelig lyd om hvordan det går. :)