Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve og statitisk - hvad er et godt resultat?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dear Aminos :-)

Jeg har i går udsendt det første rigtige nyhedsbrev til medlemmerne af http://www.KarriereVeninder.dk

Jeg har slet ingen erfaring i at tolke de resultater, jeg har fået ud af det.

Dvs. jeg ved ikke, hvor godt eller dårligt det er når xx% åbner nyhedsbrevet og xx% klikker på links i nyhedsbrevet.

Umiddelbart er jeg overrasket over, at der ikke er flere der har åbnet nyhedsbrevet, men det må jeg jo så bare lære af.

Hvad er jeres erfaringer, hvor mange åbner typisk jeres nyhedsbreve i procent, og hvor mange clicks får I, i procent?

Lad mig iøvrigt på det varmest anbefale http://wwe.Metimus.dk's nyhedsbrevs system. Det er VIRKELIG anbefalingsværdigt, let at anvende, alt er på dansk, man skal ikke kunne kode i html og grafikken er lækker lækker :-) Meget bedre end alle andre systemer, jeg har kigget på.

Håber på svar på ovenstående - måske nogle tommelfingerregler?

Smil

Rikke

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 15:32

Ingen svar?

Ikke engang med alle de Aminoer herinde der udsender nyhedsmails? Crying

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:44

Hej Mette

Tak for linket - jo jeg sender også nyhedsbrev ud, men har gjort det ved blot at oprette kundegrupper i min egen mail.

Nu er gruppen dog blevet så stor ( + 500 ) , at det begynder at blive besværligt, samtidig med at jeg ikke får noget statestik - bortset fra jeg kan se der kommer lidt flere handler + kliks på udsendelsesdagene.

Er det dyrt/besværligt at benytte dette system ?

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:29

Hej Rikke,

Jeg står lidt i samme situation som dig, jeg har tidligere sendt nyhedsbreve ud gennem en mindre virksomheds mail program, hvor der ikke var ret meget statistik at trække. I takt med en ny hjemmeside, valgte jeg at professionalisere mit nyhedsbrev, og dermed også platformen det sendes fra. Jeg bruger Mail-Chimp, som har super mange funktioner og analyse redskaber.

Jeg fandt ud af at ud af de 2300 e-mails jeg sendte ud, som ikke blev "bumpet" (afvist af mailserverne rundt omkring, fordi mailen ikke eksisterer) - Kun 411 personer har åbnet mailen på 1 måned, og 9 af dem har "filed a complaint" altså klaget over indholdet, og sendt en spam advarsel til mig.

Jeg har en click rate på 4,9% hvilket jeg ikke synes er ret meget, men jeg tror det er en tendens der skyldes alt det spam der florerer, plus diverse sociale online sider som facebook, twitter og lign. de spammer folks indbakker i hele verden, og en mail er altså ikke hvad den har været længere.

Mvh.

Emil

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er svært at sige noget generelt om visnings- og klikprocenter - vi har en kunde, som flere gange har præsteret en visningsprocent på 150%, og vi har nogle kunder, som aldrig kommer over 10%.

Det hele afhænger af kvaliteten af dine nyhedsbreve, kvaliteten af din liste, dit udsendelsestidspunkt samt det område du skriver om. Sender du e-mails med en del tekst-indhold, som ikke frister læseren til at klikke på et link eller indlæse dine billeder, kan din udbyder ikke registrere om modtageren har læst nyhedsbrevet, og din visningsprocent vil derfor være lav.
Sender du nyhedsbreve med kort indhold, mange billeder og mange links (som mange webshops gør), så vil din visningsprocent formentlig være høj (dine modtagere vil se produkterne i nyhedsbrevet), men de læser ikke nødvendigvis hele nyhedsbrevet, idet de ofte klikker på det første produkt, der fanger deres interesse, og dermed aldrig vender tilbage til resten af nyhedsbrevets indhold.

Generelt fortæller vi vores kunder, at 30% til 50% visninger er godt. Ligger de over det, er det selvfølgelig endnu bedre, men ligger de under det, kigger vi nærmere på indhold, opbygning, listekvalitet, udsendelsestidspunkt osv.

Du er velkommen til at sende en kopi af dit nyhedsbrev til david at ubivox dot com, så kigger jeg på det og kommer med lidt input. :)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 18:48

Hej Jesper,

Jeg hedder Rikke, og ikke Mette. Jeg er dog blevet kaldet Mette før, så jeg må jo ligne en Mette...selv på skrift.

Jeg ved faktisk endnu ikke, hvad det koster, men skriv da til dem og spørg :-)

Smil

Rikke

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 18:56

David Mc Nally:

Det er svært at sige noget generelt om visnings- og klikprocenter - vi har en kunde, som flere gange har præsteret en visningsprocent på 150%, og vi har nogle kunder, som aldrig kommer over 10%.

Det hele afhænger af kvaliteten af dine nyhedsbreve, kvaliteten af din liste, dit udsendelsestidspunkt samt det område du skriver om. Sender du e-mails med en del tekst-indhold, som ikke frister læseren til at klikke på et link eller indlæse dine billeder, kan din udbyder ikke registrere om modtageren har læst nyhedsbrevet, og din visningsprocent vil derfor være lav.
Sender du nyhedsbreve med kort indhold, mange billeder og mange links (som mange webshops gør), så vil din visningsprocent formentlig være høj (dine modtagere vil se produkterne i nyhedsbrevet), men de læser ikke nødvendigvis hele nyhedsbrevet, idet de ofte klikker på det første produkt, der fanger deres interesse, og dermed aldrig vender tilbage til resten af nyhedsbrevets indhold.

Generelt fortæller vi vores kunder, at 30% til 50% visninger er godt. Ligger de over det, er det selvfølgelig endnu bedre, men ligger de under det, kigger vi nærmere på indhold, opbygning, listekvalitet, udsendelsestidspunkt osv.

Du er velkommen til at sende en kopi af dit nyhedsbrev til david at ubivox dot com, så kigger jeg på det og kommer med lidt input. :)

Hej,

Tusinde tak for svar.

Nu et døgn efter jeg har sendt mailen til alle, er den læst af 30 % ud af 1485.

Det synes jeg oprindeligt ikke selv var så super meget, men jeg kan læse, at det ikke nødvendigvis er helt skidt, og jeg håber da den kommer lidt højere op de næste dage...omend det nok ikke er super meget. En responstid på en måned synes jeg lyder af rigtig meget. Umiddelbart vil jeg da tro, at de fleste læser mailen samme dag, og så kommer der nogle dumpende over de næste 3 - 4 dage.

Klik-procenten er så væsentligt lavere, omkring 11 % klikker på mailen.

Jeg vil nu meget gerne have visninsprocenten langt højere op. Næste gang jeg udsender  mail, bliver det med navns nævnelse på modtageren i emne-feltet - det virker i hvert fald når disse bliver sendt til mig. Jeg kan ikke lade være med at læse noget, hvor der står mig navn på Huh?

Smil

Rikke

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 07:49

Nu skal i jo lige have i baghoved at der er vinterferie, og folk ikke tjekker deres mail så tit i denne og næste uge.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selektiv:

Nu et døgn efter jeg har sendt mailen til alle, er den læst af 30 % ud af 1485.

Uden at kende nærmere til indhold, udsendelsestidspunkt osv., er det en hæderlig visningsprocent. Som det også nævnes, er det jo vinterferie, og mange læser ikke arbejdsmails i disse dage. Det kan man (i hvert fald jeg :)) som iværksætter godt glemme, når alt nu går op i arbejde, og ferie er det man holder, når man sælger firmaet for en lille milliard. :)

Det synes jeg oprindeligt ikke selv var så super meget, men jeg kan læse, at det ikke nødvendigvis er helt skidt, og jeg håber da den kommer lidt højere op de næste dage...omend det nok ikke er super meget. En responstid på en måned synes jeg lyder af rigtig meget. Umiddelbart vil jeg da tro, at de fleste læser mailen samme dag, og så kommer der nogle dumpende over de næste 3 - 4 dage.

Vores erfaring er, at visningskurven falder kraftigt efter dag tre.

Klik-procenten er så væsentligt lavere, omkring 11 % klikker på mailen.

Er de 11% i forhold til det totale antal modtagere, eller det antal modtagere, der har læst nyhedsbrevet?

Jeg vil nu meget gerne have visninsprocenten langt højere op. Næste gang jeg udsender  mail, bliver det med navns nævnelse på modtageren i emne-feltet - det virker i hvert fald når disse bliver sendt til mig. Jeg kan ikke lade være med at læse noget, hvor der står mig navn på Huh?

At bruge modtagerens navn i emnefelt eller indhold fungerer ofte rigtig godt. Dog skal du være opmærksom på hvordan du har modtagernes navn registreret. Hvis du har det fulde navn (Hans Jensen), fungerer det ikke så godt, da modtageren hurtigt gennemskuer, at e-mailen ikke er personlig. Det er ganske enkelt for maskinelt med det fulde navn.
Har du derimod fornavn og efternavn hver for sig, er du godt på vej. Undersøg dog om nogen af dine modtagere har skrevet deres navn med små bogstaver (hans i stedet for Hans). Har de det, skal du undersøge om du har mulighed for, i brevfletningen, at ændre navnet, så første bogstav skrives med stort og resten med småt, da det ellers igen kan virke maskinelt.

Held og lykke med næste udsendelse, og giv endelig lyd om hvordan det går. :)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 11:56

Igen, Tak for dit meget flotte svar!

Det er jeg super glad for!

Vinterferie? Nærhh.....det havde jeg da for at være ærlig overhovedet ikke skænket en tanke Embarrassed Jeg glemmer simpelthen den slags, da jeg ikke selv har børn der har ferie, og ikke er i et fast job - men det gælder mig at finde ud af, da visningsprocenten jo så nok havde været endnu højere, hvis der ikke havde været vinterferie.

Klikprocenten er 11% ud af dem, der har læst mailen.

Tak for det gode tip vedr. navn. Jeg har både for og efternavn registreret, men det vil jeg da forsøge at finde en løsning på.

Må også jeg fremsende min nyhedsmail til dig, til et hurtigt gennemkig af dig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)