Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke længere sende erhvervspakker med post dk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kollega som har fået besked fra post danmark om at de pr xx dato ikke længere kan sende deres erhvervspakker med post danmark. Derfor er de nu tvunget til at gå over til eks gls eller anden distributør.

Vi har ikke fået lignende besked.

Jeg undrer mig over at post dk kan gøre dette - er der andre der har oplevet det samme?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skyldes jo EU, som har pålagt PD at sælge 10% af deres B2B kunder...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det skyldes jo EU, som har pålagt PD at sælge 10% af deres B2B kunder...

Jeg kom for at sige dette (jeg troede dog det var 20%). 
Virksomhederne har ikke selv mulighed for at vælge, om de vil skifte eller ej  - de bliver bare dumpet. I nogle (store endda) virksomheder, giver det store problemer, da al almindelig post stadig skal afhentes af Post Danmark og virksomhederne derfor er pålagt et stort ekstra-arbejde i form af håndtering og dobbelt udlevering.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er da et kæmpe problem for netbutikker.... Men tak for svar!

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Helle

Vi var en af de webshops som blev droppet da DHL lukkede ned for deres indenrigspakke forretning. DHL afleverede jo bare pakkerne til Post Danmark til omdeling, så jeg gætter på at DHL selv er blevet opsagt at Post Danmark - det var jo en nem måde at komme af med nogle sikkert tabsgivende % af pakkemængden.

Vi har efterfølgende haft svært ved at finde et stabilt alternativ til Post Danmark, så jeg er på jagt efter gode forslag til et rimelig prissat fragtfirma med stabil levering.

Vi er efterhånden kommet dertil, at vi overvejer dropshipping fra Tyskland, hvor vi både kan få billigere varer samt meget billigere fragt.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Til erhvervspakker er DSV et prismæssigt godt alternativ til PD.

Du skal dog helst have tungere pakker , da deres indeling ligger således:

0 - 30 kilo

30- 50

50 - 100

samt paller.

Så bliver nok for dyrt hvis jeres pakker ligger i den lette ende.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arbejder pt. på et koncept, som skal dække distribution af erhvervspakker i Dk - men også i udlandet.. Der er tale om et system ala Post Dk - dvs. også med udbringning af småpakker. Til ca. de samme priser.

Tillige tilbyder vi bl.a. netbutikker, at opbevare deres varer på vores lager, og leverere derfra direkte til kunderne... ;-) Regner med at det er fuldt oppe og køre til april - så hvis i kan vente så længe;-)

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

aconcept:

Vi arbejder pt. på et koncept, som skal dække distribution af erhvervspakker i Dk - men også i udlandet.. Der er tale om et system ala Post Dk - dvs. også med udbringning af småpakker. Til ca. de samme priser.

Tillige tilbyder vi bl.a. netbutikker, at opbevare deres varer på vores lager, og leverere derfra direkte til kunderne... ;-) Regner med at det er fuldt oppe og køre til april - så hvis i kan vente så længe;-)

Hej

Det lyder spænende, men kan du ikke fremsende mere info omkring priser, forsikring, hvad hvis kunden ikke er der osv.

Vil gerne høre mere, send mere info til sebastian@ewd.dk

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej helle,

 

vi blev jo også "dumpet" af dhl og jeg var i den forbindelse spændt på at se, om vi overhovedet kunne oprette ny konto hos posten, når andres kontoer blev lukket  - men det kunne vi sagtens..

Jeg spurgte vores konsulent og hun gav mig denne forklaring.. da posten er slået sammen med posten i Sverige (mener jeg det var) har de fået for stor markedsandel, har nogen fra eu bestemt..

Derfor er der blevet nedsat et udvalg - som ikke bestod af ansatte hos posten - som har vurderet postens virksomhedskunder og opdelt dem i grupper efter hvilken type virksomhed det var, geografisk beliggenhed osv. Her efter har man fra udvalget bestemt at de fx har 10 % for mange kunder i dén by, samt hvilke af kunderne i dén der ikke må sende med posten mere.. - det var den forklaring jeg fik.. Posten har altså ikke selv haft lov til at vælge, hvem de ville beholde, for så ville de jo selvfølgelig kun dumpe dem de ikke tjente så mange penge på og så ville de stadig have for stor andel.. (Om historien er rigtig ned til mindste detalje ved jeg ikke, men det er vist nogenlunde sådan det er..)
Men det er årsagen til at delvist dhl ikke kan køre postpakker mere og at mange postkunder har fået brev om, at de er blevet kunder hos gls.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)