Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af Virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kører et enkeltmandsfirma, og har tænkt mig at vælge virksomhedsordningen ved skatteberegningen for dette år. En af forudsætningerne for at man kan bruge virksomhedsordningen er at der er en klar adskillelse imellem virksomhedens økonomi og ens private økonomi. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig midlertidigt at kanalisere noget af det opsparede overskud (som der endnu ikke er betalt skat af) over på en af mine private konti med høj rente. Det ønsker jeg at gøre uden at det skal opfattes som at jeg betlaer løn til mig selv, og dermed skal de ikke person beskattes. Der er altså tale om at jeg ønsker at have min virksomheds kapital stående på en anden af mine private bankkonti end den der er registreret for virksomheden, så:

1)
Er det på en eller anden måde muligt at overføre virksomhedens penge (der kun er beskattet
med 28%) til en privat konto indlånskontoen uden at det opfattes som værende overført
til min privatøkonomi og dermed skal personbeskattes?

2) Kan jeg evt. lave tydelige markeringer af overførsler til kontoen, for
på denne måde at øremærke dem til firmaet, for dermed at kunne
godtgøre, at de er firmaets penge, og ikke er overgået til min
privatøkonomi, selvom de er overført til indlånskontoen?

Jeg er kort sagt interesseret i at høre, om jeg på en eller anden måde
kan benytte mig af virksomhedens opsparing til at optiemere mine renteindtægter

Mvh. Steen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Den ene mulighed er at tage privatkontoen ind i virksomhedsordningen.  Det er således ikke et krav at den bankkonto du anvender i virksomheden står i virksomhedens navn, men det vil måske medføre en masse hævninger den anden vej rundt.

Problemet er lidt at indskud i virksomhedsordningen ikke indgår i hæverækkefølgen. Dvs. kan modregnes i årets hævninger, men skal gå på indskudskontoen.

Løsningen kan dog være at oprette en mellemregningskonto. Herved opnår du denne virkning : at indskud faktisk modregnes i årets hævninger, men kontoen skal bare altid være positiv i dit favør. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)