1) Er det på en eller anden måde muligt at overføre virksomhedens penge (der kun er beskattet med 28%) til en privat konto indlånskontoen uden at det opfattes som værende overført til min privatøkonomi og dermed skal personbeskattes? 2) Kan jeg evt. lave tydelige markeringer af overførsler til kontoen, for på denne måde at øremærke dem til firmaet, for dermed at kunne godtgøre, at de er firmaets penge, og ikke er overgået til min privatøkonomi, selvom de er overført til indlånskontoen? Jeg er kort sagt interesseret i at høre, om jeg på en eller anden måde kan benytte mig af virksomhedens opsparing til at optiemere mine renteindtægter Mvh. Steen |
Den ene mulighed er at tage privatkontoen ind i virksomhedsordningen. Det er således ikke et krav at den bankkonto du anvender i virksomheden står i virksomhedens navn, men det vil måske medføre en masse hævninger den anden vej rundt.
Problemet er lidt at indskud i virksomhedsordningen ikke indgår i hæverækkefølgen. Dvs. kan modregnes i årets hævninger, men skal gå på indskudskontoen.
Løsningen kan dog være at oprette en mellemregningskonto. Herved opnår du denne virkning : at indskud faktisk modregnes i årets hævninger, men kontoen skal bare altid være positiv i dit favør.