Hej Jeg ville sælge fordringen til firmaet i det link Henrik krogh henviser til, og så afskrive restbeløbet efter de gældene regler. Dermed opnår du at vedkommende ikke bare går helt fri, (i første omgang ihvertfald) samt at du ikke kaster gode penge efter dårlige. Livet er jo ikke perfekt, retfærdigheden sker ikke altid fyldest, men ét eller andet sted bør man jo som forrretningsdrivende trække en streg i sandet, og så håbe man selv gør en god handel på et tidspunkt der retter vægtskålen lidt op. Michael
|
Brian Schou Larsen:Som skrevet er det sgu´ ikke pengene, der irritererer, men ydmygelsen...
Det kan jeg godt følge dig i men hvis du nu tager et par andre briller på opdager du at du fremstår langt bedre i lyset af den kundes dårlige moral eller mangel på samme. Du kan jo vælge at siger den sag aldrig glemmes hvis du opdager han er tilbage i DK, men ak fordi han er tilbage er dette jo ingen garanti for dine penge er hjemme. det siges jo at størstedelen af dem som flygter fra "mindre" gæld kommer tilbage på et tidspunkt om det passer ja det aner jeg så ikke men der kunne være noget om det :)
/allan