Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fogedretten afviser sag

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
vi er desværre nødsaget til at lave flere betalinspåkrav, de fleste med succes.

Nu har vi så en sag, hvor retten afviser vort betalinspåkrav, da debitoren åbenbart er udrejst til Grækenland.

Udskrift fra retsbogen:

Da betalinspåkravet ikke angiver en postadresse i Danmark, hvor meddelelser til kreditor kan sendes, besluttede fogedretten at afvise sagen i medfør af retsplejelovens § 477 x, stk 1, jf § 477 b, stk. 3, nr. 1.

For at gøre det mere tragikomisk, så havde han aktivt cvr.nummer, da vi leverede 22/9-2009, men når jeg kigger ind på cvr.dk på pågældende cvr-nummer ( 30972104 ), kan jeg i dag se en ophørsdag 18/6-2009!
Dvs. manden bestilte 3 måneder efter firmaophør, så hvis dette havde været opdateret på cvr.dk havde vi sparet pengene og ærgelserne i dag.

Beløbet som er på ca. kr. 14.000 er ikke det, der piner os mest. Det er at manden åbenbart svindlede helt bevidst og bare slipper med det. Kan tilføje, at manden efter 1. ordre ville bestille flere varer. Men der havde vi mistanke, så bad om betaling for 1. ordre først.

Det er folk som ham, der gør det mere besværligt for reelle erhvervsdrivende at bestille varer...

Men til spørgsmål : Vil det sige, at man blot kan flytte til et nyt land, så forsvinder al gæld man har lavet i Danmark? Er der mere for os, at foretage i denne sag, eller skal vi blot afskrive hurtigst muligt og glemme alt om den svindler?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:03

Den civile sag i fogedretten stopper ihvertfald der hvor de ikke har nogen dansk adresse.

Næste skridt vil så enten være en anmeldelse for bedrageri hos politiet eller en tur i byretten, men i byretten vil du nok møde samme problem hvis der ikke er noget kendt opholdssted de kan træffe vedkommende på.

Politiet har trods alt mulighed for at efterlyse vedkommende internationalt og evt. få ham udleveret hvis der er grundlag for en straffesag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06

Brian Schou Larsen:
Men til spørgsmål : Vil det sige, at man blot kan flytte til et nyt land, så forsvinder al gæld man har lavet i Danmark? Er der mere for os, at foretage i denne sag, eller skal vi blot afskrive hurtigst muligt og glemme alt om den svindler

Gælden forsvinder jo ikke bare fordi man flytter udenlands. Det bliver bare mere besværligt for dig at kræve beløbene ind og ikke mindst mere omkostningsfuldt....

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:07

Anders Christensen:

Politiet har trods alt mulighed for at efterlyse vedkommende internationalt og evt. få ham udleveret hvis der er grundlag for en straffesag.

Du får at vide, at det er et civilt søgsmål, og ik en sag for dem... Been there done that and waited time!!!

Trådstarter

Eneste mulighed er en retsag i Grækenland, men det kan næppe betale sig...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:10

Brian Schou Larsen:
Vil det sige, at man blot kan flytte til et nyt land, så forsvinder al gæld man har lavet i Danmark?

Den forsvinder ikke, kommer man retur er den der stadig hvis kreditor har overhold fristen med krav til skyldner, men ja du har ret i man kan "smutte" til udlandet og herved leve et ganske normalt liv uden det halve af Sveriges skov ligger i din post kasse.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

DesignYOU:

Den forsvinder ikke, kommer man retur er den der stadig hvis kreditor har overhold fristen med krav til skyldner, men ja du har ret i man kan "smutte" til udlandet og herved leve et ganske normalt liv uden det halve af Sveriges skov ligger i din post kasse.

/allan

Ja, men fogedretten har jo afvist sagen, så hvordan bibeholder man så kravet? Og er der en måde at finde ud af, om manden er i landet igen?`

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:29

Brian Schou Larsen:

DesignYOU:

/allan

Ja, men fogedretten har jo afvist sagen, så hvordan bibeholder man så kravet? Og er der en måde at finde ud af, om manden er i landet igen?`

Er det sådan at der ikke foreligger en dom i byretten?

For uden dom og ved afvisning fra fogedretten, så har du desværre ikke andet end en forfalden faktura og dermed ikke et retsligt krav på manden. Dit krav forsvinder dog ikke hvis du tilskriver manden og gør ham opmærksom på jeres tilgodehavende, og det skal du så gøre jævnligt såvidt jeg er orienteret.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:40

Brian Schou Larsen:
Ja, men fogedretten har jo afvist sagen, så hvordan bibeholder man så kravet?

Hvis du er rigtig sur på manden så er international inkasso en mulighed....

http://www.intrum.dk/1028_DAN_R.asp

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:44

Brian Schou Larsen:
så hvordan bibeholder man så kravet?

Den svare Henrik på kan jeg se :) hmm den side kendte jeg ikke :)

Brian Schou Larsen:
Og er der en måde at finde ud af, om manden er i landet igen?`

Hvis du kan påvise at manden skylder dig de penge er jeg ret sikker på du kan kræve indsigt på folkeregisteret men her er jeg langt fra sikker. Hvis man indberetter manden til RKI mener jeg man her kan få oplyst når manden melder sig i DK igen men er ikke sikker.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Er det sådan at der ikke foreligger en dom i byretten?

For uden dom og ved afvisning fra fogedretten, så har du desværre ikke andet end en forfalden faktura og dermed ikke et retsligt krav på manden. Dit krav forsvinder dog ikke hvis du tilskriver manden og gør ham opmærksom på jeres tilgodehavende, og det skal du så gøre jævnligt såvidt jeg er orienteret.

Nej, som skrevet er sagen jo afvist. Og tilskrive manden er jo svært når man ingen adresse har. Så umiddelbart skal der vel en politianmeldelse til, men nu kender vi jo efterhånden politiets interesse, eller mange på samme, i disse sager, så vi skal nok bare glemme det og komme videre. Som skrevet er det sgu´ ikke pengene, der irritererer, men ydmygelsen...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)