Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark nej-nej-nej

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Ja så gjorde Postdanmark igen i nælderne og undlod at give blot en rimelig beskrivelse af deres produkter samtidigt med at anbefalede breve var væk.

Vi sendte onsdag den 25. oktober 2 anbefalede breve fra Sydvestkvarterets posthus h.h.v. til Taastrup og til Geneve. Ved forespørgelse i skranken om bedste forsendelsesmetode, oplyste ekspedienten (MMJ) at der ikke var forskel rent tidsmæssigt på anbefalet eller ekspres til Schweitz. 

Den 27. oktober kunne vi via trace&trace på Postdanmarks website læse at det danske brev fra den 26. oktober havde ligget i omdelingscentret i Taastrup og at det andet brev var sendt til Schweitz.

Ifølge Postdanmarks erhvervskundeservice kunne de ikke få kontakt til Taastrup, p.g.a. travlhed - de kunne heller ikke komme igennem til Swiss post trace&trace.

Lørdag den 28. oktober var situationen fortsat uafklaret og via telefon oplyste Postdanmarks erhvervskundeservice, at de ikke kunne komme igennem til Taastrup, men at de ville sende en email, således at jeg kunne få opklaret samme dag hvad der var sket. Sørme så, der skete ikke en pind!

Mandag den 30. oktober sendte jeg en klage via deres emailadresse, wow 2 dages responstid. Senere på dagen talte jeg med en dame i deres erhvervskundeservice som oplyste at brevet til Taastrup den 26. oktober var sendt via Hvidovre - om jeg måske havde skrevet lidt sjusket? Desuden kunne de ikke lave en såkaldt hasteeftersøgning med fax til Swiss post, fordi vi ikke havde sendt ekspress, men kun anbefalet!

Samme dag kom svar fra erhvervskundeservice der bl.a. skrev at et anbefalet brev ikke kom hurtigere frem end et almindeligt brev!

Idag tirsdag den 31. oktober har vi fået oplyst via personlig opringning til Swiss post, at brevet stadig ligger i tolden og at det forventes fremme, når det kommer!

Desuden har Postdanmarks erhvervskundeservice oplyst at brevet til Tasstrup må efterlyses, da de ikke kan se hvor det er.

Ved opringning til modtager, der skulle have brevet i sidste uge p.g.a. udenlandsrejse - blev det mig oplyst at de havde modtaget brevet torsdag den 26. oktober i Taastrup og ikke i Hvidovre som erhvervskundeservice mente.

Hvad kan man lærer af det? Ja tro ikke på Postdanmark, gør arbejdet selv - eller brug andre aktører hvis det er vigtigt. Vi må nu ty til et kurerfirma og en ganske væsentlig dyrere transport af en kopi af det famøse brev til Schweitz.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:31
Nu kender jeg Post DK indefra efter at have arbejdet der i 3½ år, indtil jeg stoppede i marts i år, og det du beskriver er hverdag i firmaet. Der er slet ikke styr på noget fra ledelsens side! Og medarbejderne er pressede som en i ..........

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 17:53

Dato: 31-10-2006 17:31:26 Forfatter: Dimitri Hardorff Nu kender jeg Post DK indefra efter at have arbejdet der i 3½ år, indtil jeg stoppede i marts i år, og det du beskriver er hverdag i firmaet. Der er slet ikke styr på noget fra ledelsens side! Og medarbejderne er pressede som en i ..........

Hej Dimitri,

Problemerne med Postdanmark med forsvinden af  breve, bortkomst eller bare at de er pist borte - har været et problem for en del år siden, dengang blev det løst ved en omfattende intern undersøgelse, som faktisk hjalp.

Men at anbefalede breve forsvinder for Postdanmark er simpelthen ikke acceptabelt, at denne forsvinden så dækkes ind af diverse underlødige postulater om sjusk fra kundens side eller at "anbefalede breve ikke kommer hurtigere frem end almindelige breve" Gør mig noget utryg ved at benytte Postdanmark, vi skal dog trods alt leve med forsinkede breve og at skulle bruge kurer hver gang Postdanmark kvajer sig. Hvis man ikke kan stole på den ydede vejledning og service fra Postdanmarks medarbejdere og deres erhvervskundeservice, hvad er så formålet som erhvervsdrivende med at benytte Postdanmark?

Måske Postdanmark skulle tage sig lidt sammen?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 17:55
Personligt benytter jeg ikke Post DK hvis det kan undgås, hvilket hænger meget godt sammen med at det norske postvæsen kommer med en konkurrent til Post DK her i Danmark.

Vist nok noget med Citymail... Om jeg begynder at bruge dem, åh ja!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:02
Så vidt jeg har forstået, så vil citymail kun tage sig af storkunder, som kommer med en stor mængde breve...
Jeg tror ikke der bliver en postdanmark og citymail postkasser ved sig af hinanden, så man selv kan vælge sin udbyder!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 18:20
Jeg håber virkelig at de kommer i gang med privat omdeling snart.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:27
Jeg tror de begynder på modtagelse fra private, når de har opnået en tilpas stor volumen på erhvervskunderne!

Også starter de også kun på Sjælland, men det er jo ikke noget problem for os

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 18:28
Nope
Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 18:59
Dato: 31-10-2006 18:02:22 Forfatter: Brian Nielsen Så vidt jeg har forstået, så vil citymail kun tage sig af storkunder, som kommer med en stor mængde breve...
Jeg tror ikke der bliver en postdanmark og citymail postkasser ved sig af hinanden, så man selv kan vælge sin udbyder!

Hej Brian,

Ja vi kan kun håbe på at http://www.citymail.dk/ bliver en så stor konkurrent at Postdanmark får fingeren ud og beviser at de er til for deres kunders skyld og ikke kun for deres egen selvgodhed.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 20:14

Der kan man bare se, jeg troede sgu bare at det var pga. af min udsøgte kvalitet, at posten forsvandt.

Ofte får jeg ikke min post, før naboen eller hvem der har modtaget det, kommer med det.

Jeg tror lige at jeg tjekker det der citymail (der er  forsvundet rigtig mange smykker det sidste års tid)

anne

Anne Fogel - smykker med mod
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)