Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Pusher Mac problem

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Så blev problemet løst, tak til jer alle for jeres rare tilbud og kommentarer.
Han skrev til mig:

Her til morgen gik jeg ind på Adobe og læste en ny Acrobar Reader ned. Det viser sig, at Adobe skelner mellem de forskelle Apple platforme.
Jeg har nu læst Reader version 7.0.8 ned og nu kan jeg læse din fil!!

Så det er jo dejligt.

Dbh Martin

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:17
super.. jeg sagde jo det virkede på mac
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Selvfølgelig virker det på mac - det virker jo også på Lotus og andre platformer... Sagen er vel blot den, at mac er langt mere kritisk end pc, når det gælder filer. På en pc betyder endelsen (de 3 bogstaver efter punktummet) utrolig meget, men du kan nemt ændre dem og derved "snyde" din computer til at tro, det er en anden fil. Det kan man ikke på mac. På det punkt er mac klogere.

Nogle gange er det en fordel - andre gange en ulempe, alt efter hvad man sidder med. Det kan være smart, at pc''en er så dum, for så kan man lave en fil om ganske enkelt og dermed løse et måske pudsigt problem. (Taler af stor erfaring!)

Pdf-filer kan laves på mange tusinde måder. Microsoft office er ikke noget at råbe hurra for, hvad det gælder, men selvfølgelig er funktionen lagt i for at folk ikke skal tro, de ikke kan. Reelt bør man lave en print-fil fra et hvilket som helst program og derved køre den gennem distilleren. Det er den eneste måde, hvorpå man kan styre, hvordan filen bliver lavet. Export fra Indesign er også fin nok, men den skaber nogle gange problemer for visse RIP-programmer, f.eks. på mange avis-rotationer. Blot til info...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)