Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation til skat fra ''98

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg er af SKAT blevet bedt om at dokumentere jeg har indbetalt ca. 50.000 til et selskabs oprettelse tilbage i 1998. Da selskabet idag er gået konkurs har jeg bedt om at få trukket mit tab fra i skat, hvilket SKAT også gerne vil, hvis de blot modtager dokumentation for min indbetaling.

Kan de kræve at se det bilag, som jeg ikke er i besiddelse af længere? Nogle gode råd?

Hilsen

Claus

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:41
Hvordan vil du dokuemntere at dit tab er reelt hvis du ikke har et bilag ??

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:15
Du bør kunne bede din bank om dokumentation for transaktionen.

Ellers kan du tage kontakt til den der har formidlet selskabet.

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:40
Dato: 31-10-2006 13:25:32 Forfatter:Claus_Schrøder
Hej Alle,

Jeg er af SKAT blevet bedt om at dokumentere jeg har indbetalt ca. 50.000 til et selskabs oprettelse tilbage i 1998. Da selskabet idag er gået konkurs har jeg bedt om at få trukket mit tab fra i skat, hvilket SKAT også gerne vil, hvis de blot modtager dokumentation for min indbetaling.

Kan de kræve at se det bilag, som jeg ikke er i besiddelse af længere? Nogle gode råd?

Hilsen

Claus

De kan godt bede om dokumentation for at du har været ejer af selskabet, men det behøver ikke at være i form af et indbetalingsbilag. Af anden dokumentation kan nævnes stiftelsesdokumenter, anpartshaverbog, evt. anpartshaverfortegnelse hvoraf det måske nævnes at du er anpartshaver med så og så mange procent. Nogle gange vil det også fremgå af årsregnskabet hvem der er anpartshavere. Det bør det ihvertfald hvis vi taler om anpartshavere med bestemmende indflydelse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:51
Kære Alle,

Tak for alle jeres svar. Min konklusion må være jeg må på loftet og se efter gamle bilag og/eller i banken og hører dem....

Tak fr hjælpen....

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)