Jeg er af SKAT blevet bedt om at dokumentere jeg har indbetalt ca. 50.000 til et selskabs oprettelse tilbage i 1998. Da selskabet idag er gået konkurs har jeg bedt om at få trukket mit tab fra i skat, hvilket SKAT også gerne vil, hvis de blot modtager dokumentation for min indbetaling.
Kan de kræve at se det bilag, som jeg ikke er i besiddelse af længere? Nogle gode råd?
Jeg er af SKAT blevet bedt om at dokumentere jeg har indbetalt ca. 50.000 til et selskabs oprettelse tilbage i 1998. Da selskabet idag er gået konkurs har jeg bedt om at få trukket mit tab fra i skat, hvilket SKAT også gerne vil, hvis de blot modtager dokumentation for min indbetaling.
Kan de kræve at se det bilag, som jeg ikke er i besiddelse af længere? Nogle gode råd?
Hilsen
Claus
De kan godt bede om dokumentation for at du har været ejer af selskabet, men det behøver ikke at være i form af et indbetalingsbilag. Af anden dokumentation kan nævnes stiftelsesdokumenter, anpartshaverbog, evt. anpartshaverfortegnelse hvoraf det måske nævnes at du er anpartshaver med så og så mange procent. Nogle gange vil det også fremgå af årsregnskabet hvem der er anpartshavere. Det bør det ihvertfald hvis vi taler om anpartshavere med bestemmende indflydelse.