Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fortrolighed omkring kunders oplysninger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan skal man forholde sig mht. de oplysninger man får af sine kunder i ens webshop, som navn og adresse.

Må man godt give oplysningerne videre til en leverandør hvis kunden er vidende herom ?

Og hvordan kan man være sikker på at en leverandør ikke misbruger disse oplysninger ?

Findes der skrevne regler herom ? (fortrolighedserklæring eller hvad det hedder)

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 14:08

Er der ingen her der kan komme med lidt hjælp, så jeg kan få opklaret mit spørgsmål ??

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:38
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:02

Hej

Jeg googlede på persondataloven og fandt bl.a. denne side. Det er lidt tør læsning. Men der står bl.a. noget om, at du ikke alene skal have dine kunders samtykke, men at dette samtykke skal indhentes på en måde, så det lever op til markedsføringslovens § 6... Læs bl.. §6, afsnit 7, stk. 2.

http://www.datatilsynet.dk/lovgivning/persondataloven/

Mvh

Birte

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 16:55

Birthe

det der $6 kan jeg ikke finde, hvad kapitel hører det til ??

Det jeg skal ha svar på er jo, at jeg giver navn og adresse videre til tredje mand, som så skal sende varen til slutkunden..og om der skal skrives noget på hjemmesiden i den forbindelse, så slutkunden præcis ved hvilke oplysninger jeg sender videre ?? og hvor skal det i såfald stå henne ? under bestillingsprocessen, eller bare på en vilkårlig side på shoppen ?

Og ligeledes om jeg skal ha en skriflig aftale med tredje mand der får disse oplysninger, om at han/hun ikke må misbruge disse oplysninger , og feks sende reklamemateriale eller lignende til slutkunden ?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:49

Ja, undskyld. :-) - jeg får åbenbart ikke mails om alle indlæg i "mine" tråde, så jeg vidste ikke, du havde skrevet igen.

Du skal lidt ned på siden. Afsnit II, kap. 4., § 6, punkt 7, stk 2:

Der står sådan noget som at en virksomhed ikke må videregive oplysninger om en kunde til en anden virksomhed, hvis det skal bruges ved markedsføring. Men virksomheder må heller ikke anvende oplysninger fra en anden virksomhed til dette formål, medmindre forbrugeren har givet lov til det. Samtykket skal indhentes på en måde, så man følger reglerne i markedsføringsloven.

Jeg kan godt se, at det ikke besvarer alle dine spørgsmål, men jeg mener, at persondataloven må være et setd at starte. Så håber, jeg, der kommer nogle jurister på banen, der kan svare på dine andre spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 19:11

Fint takker.

ja det er noget tørt og kedeligt stof.

Hvis min kunde, ved at jeg sender oplysninger om navn og adresse, videre til anden virksomhed, så kan der vel ikke være noget gjort forkert eller hvad ???

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 19:59

Ingen der ved noget mere om dette område ?

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Skrevet kl. 20:27

savner stadig et svar på mit spørgsmål her.. Ingen der kan hjælpe ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)