Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af egen firma + SU

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

 

Jeg står i den dejlige situation at jeg skal til at have mit første CVR. nummer. Jeg er klar over hvad det indebærer, men der er dog et spørgsmål jeg ikke har kunnet få/finde svar på.

Jeg er stadig studerende og får derfor SU.

Mht. SUen, vil der blive pillet ved den, når jeg nu starter egen virksomhed? Jeg tænker at så længe jeg ligger under den maksimale indtjeningsgrænse (70000 kr. årligt) så vil der ikke blive pillet ved min SU. Er der nogen der kan be-/afkræfte dette?

Et sidespørgsmål:

Jeg regner ikke med at tjene det vilde de første år. Kan jeg lade indtjeningen blive i firmaet, og derved bevidst ligge under de årlige 70000 kr.?

 

Med ønsket om en dejlig lørdag,

 

Kasper Lykke.

 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her.
Jeg skal selv igang med en videregående uddannelse efter sommer. Er du sikker på at der er en øvre grænse (70.000)?
Det burde da være muligt at få SU, på trods af at man tjener mere end den almene studerende.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe din personlige indtjenening er under de 70.000 er der ingen problemer. Hvis du går over 70.000 kan du bare afskrive en eller flere måneder fra SU. For hver måned må du tjene mere, kan ikke huske de præcise beløb. Men der er altså ikke den store risiko.

Der er blevet snakket om at fjerne grænsen for hvor meget man maksimalt må tjene som studerende, men tror det er gået lidt i stå.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du tjekket SU-styrelsens hjemmeside.