Hej Allan
Nu skal jeg ikke spille klog, selvom det sikkert lyder sådan.
Så kommer det an på det produktions udstyr det firma, har. Og hvad de kan tilbyde. For vil du have rene pantone,ral, ncs eller HKS farver, så skal det ikke laves i CMYK. Da disse farver så skal defineres fra starten, sådan at de ikke kommer i CMYK, selvom man har en pantone standart for CMYK farver.
Endvidere så kommer det også an på det standse værktøj det firma råder over. da altefter værktøj og andet, så vil de have større eller mindre mellemrum. Og et godt trykkeri skal sagtens vejlede dig og hjælpe med opsætningen til produktionen.
Så mit råd er klart at sætte dig ned og snakke med det trykkeri du vil have til at lave det.
Sådan lidt fra min egenbranche, så kan jeg sige at der er stor forskel på hvad vi forlanger af udlægget. Nogle skal have en masse definere andre intet. Og så krav til overlap og andet mellem farver, så som udspadning og andet. Om noget skal laves med negativt tryk eller positisvt. Og derfor er det vigtigt at man selv har defineret hvad man ønsker det endelige resultat skal være. Sådan at der ikke kommer tvivl. Og så evt lade trykkeriet komme med de indputs sådan at det bliver nemmest for dem, sådan at fejl undgåes, grundet uheldige design udlæg.
/Kenneth