Jeg er igang med planlægningen med salg af forkelligt tøj, fra et tysk mærke. Jeg har bare lige et problem.. Jeg er ikke skide god til tysk, og jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal få et katalog med, hvad hedder det, forhandler priser ?.. Altså den pris jeg skal give for det, hvis jeg vil sælge det videre.. Det eneste jeg kan komme på er at skrive noget i stil med, "hej, jeg vil gerne sælge jeres varer, kan jeg få nogle priser?".. Selvfølgelig ikke helt sådan, men bare et symbol på, at jeg kan sku ikke skrive mere end 2-3 linier, og det virker bare ikke særlig professionelt, syntes jeg :/ .. Hvordan får man ligesom "overtalt" denne producent, til at sende mig deres katalog(er), og er det helt ok at jeg sender den på engelsk, eller SKAL den være på tysk ?.. For det er ikke et problem, så skal jeg bare lige have en jeg kender til at oversætte.. Håber i kan hjælpe mig.. |
Hvordan får jeg fat i den tyske producent??..
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Hvem skal jeg skrive til, og HVAD skal jeg skrive ? :/ .. Det er faktisk lidt det jeg er ude efter ?!..hehe.. |
Du skal skrive til en af disse to personer: Großhandel / Wholesale : Marjan Kokolanski Tel: 07720-8347-14 marjan@napo.de Sascha Neumann Tel 07720-8347-22 sascha@napo.de Personligt plejer jeg at være være meget ligefrem og skrive kort om mig selv, hvad jeg vil opnå, og hvad fordelen for dem (og deres kunder) vil være at sælge til mig. Jeg prøver desuden at gøre mailen så personlig og behagelig som mulig i tonen, og så skriver jeg altid på Engelsk hvis det er udenfor Skandinavien. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
|
Jeg fandt lige en distributør i tyskland, men tror du ikke bare det er dyrer for mig at købe det igennem ham, end igennem selve Napo ?. Eller vil det være det samme?.. Hvor lang tid vil du tro det vil tage dem at svare tilbage ?.. Bare så man ikke mister alt håb efter 2 dage fx.. |
Jo færre led en vare skal igennem, jo billigere er den (i reglen). Jeg har sendt forespørgelser afsted der blev besvaret efter en dags tid, andre tog et par måneder og en er slet ikke blevet besvaret. Svarer et firma ikke indenfor en uges tid, vælger jeg dog at ringe til dem og spørge om de har fået mailen. Som Thomas skriver, husk herr og frau etc.. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Hvis jeg ikke får svar, så ringer jeg da :) |
Som andre skriver så skriv først og ring så på 2. eller 3. dagen for at følge op. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)