Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken udstyr bruger i til at tage gode webshop fotos

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...

Det vigtigste hvis i bruger flere lyskilder er faktisk at de har samme temperatur. Gule billeder skyldes forkert hvidbalance som bør indstilles i kameraet med et hvidbalancekort, eller efterfølgende i jeres RAW behandlingsprogram, eller Photoshop hvis i skyder i jpg. En lyskasse som beskrevet ovenfor kan nemt lave professionelle resultater hvis den anvendes korrekt. Alternativt kan man bruge en gennemlysningsparaply, men ulempen er at man nemt laver reflektioner i det som man tager billeder af. Eksempel:

Hvis i er interesseret i et tilbud på produktfotos er i velkommen til at kontakte mig. Jeg anvender et lystelt og flernstyrede flash enheder, som kan anvendes "on location". Desuden har jeg digitalt spejlrefleks med kvalitetsobjektiver som muliggør billeder af meget høj kvalitet.

Et par hurtige eksempler:

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:00
Hej

Den billige løsning er

1. Brug et hvidt buet karton som endeløs baggrund

2. Brug et alm. digitalkamera af anerkendt fabrikat, fx. Canon eller Sony

3. Fotografer indenfor i et rum med kraftigt dagslys eller udendørs i gråvejr eller skygge

4. Brug et program som EZ thumbs, der på en gang kan komprimere billederne og gøre dem lidt skarpere, så de kan bruges direkte på hjemmesiden. Det kan behandle flere hundrede billeder på en gang.

EZ Thumbs komprimerer dine billeder. Batchmode. Vælg selv billedstørrelse, komprimeringsgrad, skarphed, algoritme mv. ( vælg Lanczos3 algoritme for bedste billedkvalitet ). Ideel hvis du laver hjemmesider eller sender mange billeder med email ( bedre billedkvalitet end komprimering med hjemmeside og emailprogram )

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:48
Foto Kesse har ret.

Hvis farven på lyset giver jer problemer, kan I ikke køber jer fra det. Det er en indstilling på kameraet alle dslr kan og flere lommekameraer i mindre grad også kan.

Desuden er placeringen af lamperne også vigtigere. Grunden til resultaterne fra dagslys i vinduet er godt, skyldes at det lys er ensartet, da det kommer fra solen (lyskilden er langt fra motivet, og at kameraets auto whitebalance sikkert er god til dagslys. Det er et gæt, men kunne være tilfældet.

Igen - Hvis jeres problem er I ikke kan få den rigtige varme i billederne og der kommer genskin er problemet I ikke kan betjene kameraet ordentlig og ikke kan placere lyskilderne ordentligt. Afhængigt af størrelsen af de genstande som ksal fotograferes, kan man lave en lyskasse selv ret billigt. Fordelen ved dem man køber er, at de er lavet for en, og de sikkert er af bedre kvalitet end ens egen, så mankan tage den med rundt og slå det sammen osv.

Hvis jeres krav er så høje som det lyder, ville jeg overveje at få en fotograf til at tage billederne. Bare fordi en fotograf ikke levede op til jeres forventninger betyder det ikke at andre ikke kan. Omvendt betyder det at I skal være motiverede for a tkunne lave bedre bedre billeder selv end en som laver det til dagligt.

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 13:36
Hej

bare lige mit input:

Olympus E-500 sælges med 2 linser for 6000,- (for 1 år siden) og tager nogle rigtigt fine billeder.

Det gode ved E-500 er at du kan for yderligere 700 kr. købe Olympus studio og

tage billeder til direkte lagring og redigering på pc-en via usb. Det sparer en MASSE tid

at man ikke skal håndtere billedenavne der hedder 4578784758.jpg - Jeg tager ca. 200-400 ad gangen og

gider ikke flytte fra ram kort til pc for derefter at sidde og holde styr på hvilke varenumre der nu var hvaffor et billede.

Med olympus kameraet kan jeg redigere og gemme med et specifikt varenummer direkte inden jeg går videre

til næste billede.Når jeg trykker på udløseren dukke billedet automatisk op i fuld størrelse på skærmen efter ca 4 sekunder.

Bruger også 2  Blitz lamper til ca. 2200,- men er evnerne til det kan man tage super billeder med dette setup..

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:13
Glas (og andet blankt) kan være meget svært at tage billeder af.

Og det kan også være svært at styre "farven" (=hvidbalancen).

Ang. forventninger, så hænger pris og kvalitet jo nok lidt sammen. Omvendt er der heller ikke grund til at ofre dyre billeder hvis de skal bruges på hjemmeside i 2x2cm. Jeg plejer at tage et par prøveshots og sende til kunden, inden jeg skyder hele sortimentet.

Mvh. Henrik

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)