Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er en dusør skattepligtig??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Er der nogen af jer der ved, om en dusør er skattepligtig?

Jeg tænker, at der måske nok er regler om det  - der måske skelner imellem dusørens størrelse og lign.

Hvad hvis vi taler om fx. en dusør på kr. 100.000,-?

Nogen der ved noget om det?

/Rikke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

Rikkepigen:

Hejsa,

Jeg tænker, at der måske nok er regler om det  - der måske skelner imellem dusørens størrelse og lign.

Hvad hvis vi taler om fx. en dusør på kr. 100.000,-?

Nogen der ved noget om det?

/Rikke

Hej

Jvf. følgende link fra SKAT er de fleste dusører m.v. skattefrie, hvis de ikke har noget med dit erhverv at gøre.

Se link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633&vId=0&search=dusør

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:49

Rikkepigen:

Den vil formentlig falde ind under Ligningslovens § 7 O  som værende skattepligtig, men det afhænger af hvad den er givet for.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Henrik Krogh:

Rikkepigen:

Den vil formentlig falde ind under Ligningslovens § 7 O  som værende skattepligtig, men det afhænger af hvad den er givet for.

Hej

Jvf. Ligningslovens § 7 nr.28 Citat:

"28) Findeløn og godtgørelser, som udbetales i henhold til lov om hittegods eller bestemmelserne om danefæ og danekræ i museumsloven, samt dusører og belønninger for indsats for at redde mennesker eller medvirken til at opklare eller forhindre en forbrydelse, når de pågældende indsatser ikke hører til den pågældendes erhverv.

Så mener jeg ikke, at der er nogen tvivl, som spørgsmålet er stillet.

Dog kan jeg godt følge Henrik's indlæg, idet det også afhænger af, i hvilken forbindelse beløbet er udbetalt.

Med venlig hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:48

Hvorfor mener du ikke der er nogen tvivl ? Anvisningerne i Ligningsvejledningen og bestemmelsen i ligningslovens definerer klart hvad der er skattefrit. Hvis ikke dusøren falder ind under en af disse er den skattepligtig.  Det kan vi jo ikke rigtig vurdere når vi ikke ved hvad dusøren er givet for og af hvem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59

Skattekonsulenterne:

Hvorfor mener du ikke der er nogen tvivl ? Anvisningerne i Ligningsvejledningen og bestemmelsen i ligningslovens definerer klart hvad der er skattefrit. Hvis ikke dusøren falder ind under en af disse er den skattepligtig.  Det kan vi jo ikke rigtig vurdere når vi ikke ved hvad dusøren er givet for og af hvem.

Hej Bent

Det troede jeg egentlig også jeg skrev, at det netop afhænger af, hvad dusøren er givet for. Der hvor der ikke er nogen tvivl er netop, hvis den falder ind under §7 nr. 28.

Nu er det i hvert fald helt klarlagt Yes

Hilsen

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:22

Hej med jer,

Tusind tak for hjælpen. Det ser ud til at dusøren vil være skattepligtig - men det er dejligt at der altid er gode råd og hurtige svar herindeSmile

/Rikke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)