Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have lavet grafiske instruktions videoer. Hvilke egenskaber er jeg på udkig efter?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg skal have lavet 8-10 instruktions videoer, i samme stil som dem her.

Ideen er at jeg vil finde den rette mand, billigt, via Elance, men jeg er i tvivl om hvilke egenskaber min mand skal være i besiddelse af. Det er vel noget i stil med grafiske animationer, men hvilke fagtermer skal jeg benytte, for at finde den helt rigtige? 

På forhånd tak. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:25

Er det ikke både hurtigere og nemmere at lave små videooptagelser?

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 09:32

Jo det vil det jo nok være, men det kræver at jeg kan finde en model som kan udføre alle øvelser til perfektion og det har ikke været muligt for mig desværre.
Derudover har jeg heller ikke udstyret til at optage film af ordentlig kvalitet. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Ok. Det var bare en tanke.

Men tænker man den lidt videre, så kunne du måske gøre det i samarbejde med nogen der tilbyder instruktøruddannelser. Bør de ikke have styr på teknik? Deres udbytte er at de får lidt omtale - win/win.

Et kamera kan du garanteret låne af en fætter, nevø, ven, eller lignende.....

Ellers så er der en masse gratis animationer her http://www.appleanimation.com/fitness.htm Stick out tongue

Ej min pointe er bare, at jeg tror det vil være en del billigere med video end at hyre en animator.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 10:31

Prøv mediafarm.dk

:-) Dorthe

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var skam også en meget rigtig tanke, det er slet ikke det. 
Jeg bor i Australien, så mit netværk er desværre rimelig begrænset i øjeblikket - både mht. til folk som kunne agere model, men også mht. til at låne det rigtige udstyr.

Min tanke var at det må være muligt, at finde en billig animator(?), fra f.eks. Indien, som hurtigt kan skabe de ønskede film for måske 200$, men det kan godt at det er ren ønsketænkning. 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hvis du spørger mig, så er det fuldstændig ligegyldigt, om øvelserne bliver udført til perfektion.

Jeg tager det mere seriøst, hvis det er en veltrænet person, som laver øvelserne. Hvis det virker for ham, så virker det også for mig. Jeg tror snarere det er i den retning du skal gå, istedet for upersonlige og animerede instruktionsfilm.

Uanset hvor stort eller småt dit netværk er, så er det her noget du kan gennemføre, i tre lette trin:

• Tag ned i det lokale fitness center. Befriend en veltrænet person - gerne en pæn én af slagsen. M/K bestemmer du selv afhængig af målgruppen.
  • Spørg personen om han/hun har lyst til at medvirke en i et par instruktionsfilm. Du kan stole på, at mange veltrænede mennesker er meget forfængelige, og som sådan ville medvirke i sådan en film, blot for at blive "kendt".
  • Aftal en dag, optag et par simple videoer, og derfra kan du køre bussen selv med redigering og distribuering af dine film.
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Så prøv at tage kontakt til Michael her på Amino, han bor i Thailand og har rigtig mange forbindelser til diverse reklame/IT folk. Måske er prisen lidt nærmere det du tænker, ved at bruge asiatisk arbejdskræft Wink

:-) Dorthe

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan kunne det sagtens gøres og det er garanteret ikke svært at finde den slags personer, men igen er der to problemstillinger:

1) Mangel på udstyr. Filmene skal være af god kvalitet! 

2) I mine øjne er det langt fra ligegyldigt hvorvidt øvelsen bliver udført perfekt eller ej. En instruktions-video skal vise hvordan læseren/seeren skal køre øvelsen og det ville da være virkelig ærgerligt og faktisk også en smule umoralsk, hvis videoen instruerer i forkert teknik. Så er det i mine øjne bedre helt at undlade videoen, fordi så tjener den jo faktisk ikke noget formål længere. 

Men sådan ser vi nok forskelligt på det Smile 

Tak for dit input.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:03

Jeg vil prøve at tage kontakt til Michael - tak for tippet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)