Jeg har min blog, som i kan se i min signatur. Men mit spørgsmål er; hvorfor er det at Google ikke snart kommer forbi? Jeg opretter 2-3 indlæg om dagen, men der går uger imellem den kommer?
Du kan gøre et par ting for at få hyppigere besøg af Google. Det ene gør du allerede, nemlig at opdatere hyppigt med nyt indhold, så Google kan se, at der er grund til at kigge forbi ofte.
Og det andet er at sørge for at Google så tit som muligt støder på links til din blog ude på nettet. Altså få links fra andre populære sider til din. Et oplagt sted at begynde vil være at tilføje din blog til diverse rss-kataloger og lignende tjenester, som bliver opdateret, når du skriver et nyt indlæg. Herunder også tilføje dit feed til din Amino-profil.
Og så ellers generelt arbejde på at få så mange links til din side som muligt.
Skal jeg virkelig bare tilføje mit links til alverdens linkkataloger?
Nej. Linkbuilding er meget mere end det. Både Lars og jeg har konkret opfordret dig til at tilmelde dig nogle af de rss-kataloger, som bliver opdateret med links til din side, når du skriver nye indlæg. Men for inspiration til at skaffe flere kvalitetslinks til din blog, så tjek f.eks. den lynguide til linkbuilding, som jeg skrev herinde på et tidspunkt.
Husk også at tilføje links til dine undersider de steder hvor du har mulighed for at snige et link ind. En god og beskrivende ankertekst til hvert link er heller ikke af vejen
Har du skrevet noget der er interessant i forbindelse med en Amino tråd, så kan du f.eks. smide et link der.
Danske linkkataloger har også stadig en værdi, men pas på at det ikke er hovedparten af dine backlinks der kommer fra linkkataloger. Du kan også kommentere blogindlæg rundt omkring på nettet, samt skrive en lille hilsen i gæstebøger osv.
Gratis-ting.dk har også et forum, hvor du kan smide et link, hvis der er noget der er relevant fra din blog.