Du ændrer teksten til: Medarbejderen har ret til ferie efter
ferieloven. Der overførest 12½% af lønnen til Feriekonto iht. gældende
regler.
Din medarbejder har ret til at holde ferie 5 uger om året, uanset
hvor mange timer, han arbejder om ugen. I de uger skal du ikke udbetale
løn, det skal dækkes af de penge, du sender til Feriegiro.
Et ansættelsesbrev kommer du heller ikke udenom, men det behøver ikke at indeholde så forfærdelig mange oplysninger, når det ikke er en funktionær eller en ansat på funktionærlignende vilkår.
Det er ikke et lovkrav, at laves et ansættelsesbrev, når der er tale om en ugentlig arbejdstid under eller lig med 8 timer.
Men jeg er enig med dig i, at det er en god ide - og at den kun skal indeholde ganske få punkter.
Jeg får også lige undersøgt det med ansættelsesbrev, skal jo være i orden.
Sidste ting. Hvordan forholder man sig med "mindsteløn" for en 18-årig med 'kontorarbejde' (arbejder hjemmefra). Har søgt lidt på nettet, men lader til der ikke er fastsat en bestemt takst. Afhængig af fagforening?
Sidste ting. Hvordan forholder man sig med "mindsteløn" for en 18-årig med 'kontorarbejde' (arbejder hjemmefra). Har søgt lidt på nettet, men lader til der ikke er fastsat en bestemt takst. Afhængig af fagforening?
Når ansættelsesforholdet ikke er omfattet af en overenskomst, så kan du frit aftale en timesats.
Uden at kende arbejds art - kvalifikationskrav etc, så kommer jeg med et forsigtigt bud: 100-125 / time.